بنگلادش خواستار واردات کشمش و انگور خراسان‌شمالی

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: بخش کشاورزی خراسان شمالی مهمترین ظرفیت سرمایه گذاری بین ۲ کشور محسوب می‌شود و این کشور خواهان واردات انگور و کشمش استان است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ؛ جولیا معین رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران در دیدار با رییس اتاق بازرگانیبنگلادش خواستار واردات کشمش و انگور خراسان‌شمالی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در بجنورد گفت: شناخت توانمندی‌های اقتصادی خراسان شمالی از مهمترین هدف سفر به بجنورد است.
وی گفت: شرکت‌های تجاری ایران می‌توانند از مزیت اقتصادی آزاد و باز بنگلادش برای صادرات انواع محصول به سایر کشور‌های جهان استفاده کنند.
معین با بیان اینکه بنگلادش عضو سازمان تجارت جهانی است افزود: شرکت‌های تجاری ایران می‌توانند از این طریق به بازار کشور‌های جنوب شرقی آسیا راه یابند.
وی بر کیفیت محصولات صادراتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر اینکه محصولات صادراتی از خراسان شمالی باید دارای کیفیت مناسب باشد، باید شرایط حمل و نقل محصولات فراهم شود و توسعه این بخش مستلزم همکاری بیشتر است.
وبه گفته رایزن بازرگانی بنگلادش صنعت نساجی از ظرفیت‌های کشور بنگلادش محسوب می‌شود و کشور ایران در این خصوص همکاری مناسبی داشته است و خواهان بیشتر این تبادلات تجاری هستیم.

ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری بنگلادش به سرمایه گذاران ایرانی
رایزن بازرگانی بنگلادش در ایران گفت: کشور بنگلادش مشوق‌های خوبی برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران در این کشور می‌دهد.
وی گفت: معافیت مالیاتی، مالیات گمرکی و مالیات ارزش افزوده از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری در بنگلادش است.
جولیا معین ادامه داد: سرمایه گذاری در این کشور هیچ محدودیت ندارد و به محض سرمایه گذاری اقامت را اخذ می‌کنند و هر زمان که نیاز به خروج سرمایه باشد با آن موافقت می‌شود.
گیاهان دارویی خراسان شمالی قابلیت صادرات دارد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در این دیدار، کشاورزی را محور توسعه استان دانست و گفت: علاوه بر بنگلادش خواستار واردات کشمش و انگور خراسان‌شمالیمحصولات باغی در این استان گیاهان دارویی با کیفیتی کشت می‌شود که قابلیت صادرات را دارد.
سعید پورآبادی افزود: میوه‌های باغی خراسان شمالی ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات دارند چرا که این تولیدات سالم و ارگانیک هستند.
وی حوزه گردشگری و صنایع را از دیگر مزیت‌های استان دانست.
خراسان شمالی ۱۸ هزار و ۵۲۰ هزار هکتار تاکستان دارکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۵ هزار تُن انواع انگور تولید شود