اختصاص ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش میاندشت شهرستان درمیان

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش میاندشت شهرستان درمیان در پی سفر به این بخش خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسانجواد قناعت عصر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان در بخش میاندشت اظهار کرد: مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۵۴ میلیارد ریال از منابع ملی و سفر پیش‌بینی و تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان از درخواست‌های امام جمعه و مردم این شهرستان در سفر اخیر رئیس جمهور (شهریورماه) بود که روز بعد از سفر، جلسه‌ای برگزار و پیگیری‌های لازم انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد راه اندازی کارخانه قند باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم شهرستان درمیان راه اندازی مجدد کارخانه قند را غیر ممکن می‌دانستند اما با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی قند قهستان خواهیم بود.

قناعت افزود: اما دولت سیزدهم در کمتر از ۲ سال برخی از طرح‌ها را به سرانجام رساند و برخی دیگر در حال انجام است.

وی هدف گذاری سفرهای شهرستانی را انجام پروژه‌های اولویت‌دار برای مردم دانست و گفت: بیشتر درخواست‌هایی که توسط فرماندار درمیان برای بخش میاندشت مطرح شد، زیرساختی و عمرانی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سفر به بخش‌ها آغاز شده و تلاش می‌شود تا موضوعات کلیدی به سرانجام برسد، گفت: جمعه هر هفته به یکی از بخش‌های استان سفر خواهیم داشت و موضوعات مختلف را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تقویت و نصب ترانس دوم پست توزیع اسدیه در دستورکار شرکت برق استان است، گفت: اتفاقات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرستان درمیان در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات شورای اداری شهرستان درمیان در بخش میاندشت، گفت: بنیاد مسکن نسبت به اجرای آسفالت معابر روستاهای سطح این بخش به میزان ۲۲ هزار متر مربع شامل روستاهای بورنگ، آسویچ، منصور آباد، گسک و مسک در سال ۱۴۰۲ اقدام کند که قیر این طرح را بنیاد مسکن تامین خواهد کرد و هزینه اجرای آن از محل مصوبات سفر از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

قناعت افزود: در راستای کمک به کاهش هدررفت آب در مناطق روستایی سطح بخش، مقرر شد ۸۰ میلیارد ریال به منظور اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب مجتمع آبرسانی فخرود و تجهیز چاه آب این مجتمع از محل اعتبارات استانی یا اعتبارات محرومیت‌زدایی به شرکت آبفای استان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: به منظور تکمیل زیرسازی و آسفالت محور روستای بورنگ به محمدیه به طول چهار کیلومتر مقرر شد ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی یا محرومیت زدایی به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص پیدا کند.

۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش میاندشت شهرستان درمیان اختصاص یافت

وی افزود: جهت اجرای عملیات روشنایی محور ارتباطی اسدیه به بیرجند به طول ۵۰۰ متر داخل محدوده روستای گسک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به اداره کل راهداری استان اختصاص یابد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به منظور تکمیل پل ورودی روستای خلف بخش میاندشت نیز مبلغ پنج میلیارد ریال از محل منابع استانی به اداره کل راهداری استان اختصاص می‌یابد، گفت: هشت میلیارد ریال برای فنس کشی زمین چمن مصنوعی مناطق روستایی بخش میاندشت از محل اعتبارات استانی به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص پیدا کند.

قناعت با بیان اینکه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث زمین چمن مصنوعی روستاهای گسک، مسک و خلف از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌ جمهور به استان به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص می‌یابد، گفت: در راستای تامین آب مورد نیاز مجتمع دامپروری بورنگ هم مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ۴۰ میلیارد ریال از محل سفر دوم رئیس جمهور به منظور تکمیل خط انتقال چاه آب شرب به مخزن مجتمع دامپروری بورنگ اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت تکمیل گلزار شهدای بخش میاندشت پیش‌بینی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری گفت: دشمن هرگاه می‌خواهد به کشور ضربه‌ای وارد کند، از طریق کوچک نشان دادن خدمات نظام و انقلاب و در مقابل بزرگنمایی مشکلات وارد می‌شود.

قناعت افزود: حیله دشمن است که توی سر کارهای بزرگ و خدمات صورت گرفته بزند و آنها را کوچک نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوب زیادی طی ۲ سال گذشته در کشور افتاده که برخی از اینها برای مردم ملموس است و اثرات برخی در آینده احساس خواهد شد، گفت: خدمات زیادی در حوزه‌های آب، راه آهن، جاده، مسکن و شهرسازی و مدرسه سازی در دولت سیزدهم در کشور انجام گرفته و در حال انجام است.

قناعت دولت سیزدهم را دولت مردمی و از جنس مردم دانست و گفت: حضور رئیس جمهور و وزرا، استانداران و مسوولان در بین مردم و گفت و گوی بی واسطه با آنان نشان از مردمی بودن دولت دارد.

وی عنوان کرد: هدف گذاری دولت در خدمت به مردم به سمت ایده آل هاست اما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم و باید با کار و تلاش، خودمان را به نقطه ایده آل نزدیک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به بخش‌های تابعه شهرستان‌های استان، این جمعه را در بخش میاندشت حضور پیدا کرد و برنامه‌های این سفر با ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.

قناعت ضمن زیارت آستان مقدس امامزادگان منطقه، در نماز جمعه میاندشت حضور یافت که با گفت و گوی بی واسطه مردم همراه بود.

وی با همراهی شماری از مدیران استان و شهرستان از دبستان آیت الله سید حسن تهامی روستای سیدان، مجتمع دامپروری دشت بورنگ و ساختمان در حال احداث بخشداری میاندشت نیز بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به بخش میاندشت شهرستان درمیان با خانواده گرانقدر شهید سید علی رضوی نیز دیدار کرد و در شورای اداری شهرستان درمیان که در مرکز بخش میاندشت حضور یافت.

درمیان دارای چهار بخش مرکزی، قهستان، گزیک و میاندشت است و مرکز این شهرستان مرزی در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.