جذب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهر فردوس

شهردار فردوس گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با اجرای پنج طرح بزرگ از سه سال گذشته تاکنون برای شهر فردوس جذب شده است. 


به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،حسین اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو یی اظهار داشت : بازار بزرگ شهروند اولین پروژه مشارکت در سرمایه گذاری شهرداری فردوس بود که اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و بعد از ۱۰ ماه بهره برداری رسید.

وی افزود: برای این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرد.

شهردار فردوس با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه شهربازی با هزار و ۲۰ مترمربع فضای تجاری در حاشیه ترمینال فردوس شروع شده است ادامه داد: ساخت ۲۰ باب مغازه برای این پروژه برنامه‌ریزی شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و حجم سرمایه گذاری آن ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های آماده سرمایه گذاری مجتمع فرهنگی تجاری عقیق شرق بوده که چهار هزار و ۶۰۰ متر زیربنا دارد و شامل واحدهای تجاری، ۲ سالن سینما، پارکینگ و غیره است.

اکبری یادآور شد: برآورد اولیه سرمایه گذاری در این پروژه هزار میلیارد ریال است که تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع تخصصی تعمیرگاهی خودروهای سنگین نیز با توجه به ترانزیتی بودن شهر فردوس در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: برآورد سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر هزار میلیارد ریال است.

شهردار فردوس گفت: با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی شهرستان و نبود یک مجموعه متمرکز و تخصصی برای ارائه خدمات به خودروها سنگین به این نتیجه رسیدیم که ایجاد یک مجموعه تعمیر گاهی تخصصی برای ارائه خدمات فنی به این خودروها کاملا ضروری است.

وی یادآور شد: لذا هماهنگی های لازم با شورای اسلامی شهر فردوس انجام و قطعه زمینی به مساحت حدود ۲۹ هزار متر در ورودی شهر برای ایجاد این مجتمع در نظر گرفته شد که طرح اولیه آماده است.

اکبری گفت: بر اساس این طرح حدود ۳۵ واحد کارگاهی با مساحت‌های حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۳۵۰ متر برای احداث واحدهای تعمیرگاهی در نظر گرفته شده است .

وی گفت: در سه سال گذشته شهرداری فردوس به موضوع ایجاد مکان‌های تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به طور ویژه ورود پیدا کرده و تلاش شده به سمت ورزش‌هایی برویم که مطابق سلیقه نسل جوان است.

شهردار فردوس با اشاره به راه اندازی پارک دلگشا در شهر فردوس بیان کرد: پیست کارتینگ و اسکیت از جمله زیرساخت‌های استانداردی است که در این پارک احداث شده و تاکنون مورد استقبال ورزشکاران نیز قرار گرفت.