کشف ۱۴ قلاده میمون در پایانه مسافربری بیرجند

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۴ قلاده میمون در پایانه مسافربری شهرستان بیرجند و قبل خروج از استان کشف و ضبط شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در ترمینال مسافربری شهر بیرجند از یک دستگاه اتوبوس عازم استان تهران، ۱۴ قلاده میمون که در شرایط بسیار بد و جعبه‌های میوه بسته بندی شده بودند، کشف و یک نفر متخلف را دستگیر کردند.

وی گفت: میمون‌ها برای انجام مراحل بعدی تحویل یگان حفاظت محیط زیست شد همچنین پرونده فرد متخلف دستگیر شده برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: میمون جزو گونه‌های غیر بومی است و حمل جانوران وحشی بدون مجوز طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم محسوب می‌شود.

همچنین سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در پی کسب خبر مردمی مبنی بر قاچاق حیوانات از طریق پایانه مسافربری، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ مجید آخوندی اظهار داشت: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کنترل خودروهای مسافربری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و در بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۱۴ قلاده میمون فاقد هر گونه مجوز به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه میمون‌ها تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان شد، از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.