امکانات ورزشی خراسان جنوبی پاسخگوی اهالی فوتبال نیست

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ما در این استان از هیجان، شور و شعف ورزش فوتبال بی‌بهره نیستیم اما داشته‌ها، امکانات و زیرساخت‌های خراسان جنوبی پاسخگوی این شور و هیجان نیست.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،مهدی قناد عصر پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال خراسان جنوبی که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در هتل سپهر بیرجند برگزار شد، ادامه داد: ورزشکاران زیادی در ورزش فوتبال داریم اما امکانات ما بسیار محدود است و استان با توجه به محرومیت آن باید ویژه دیده شود.

وی گفت: ۱۰۰ تیم فوتبال در استان فعالیت دارند که نشان از عزم راسخ ورزشکاران این خطه است و با وجود این تعداد تیم اما امکانات ما محدود و پاسخگو نیست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲ زمین چمن با وضعیت نامناسب و فرسوده موجود است که چمن‌های آنها فرسوده شده و نیازمند حمایت فدراسیون برای بازسازی چمن‌ها هستیم.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن ۳۰ زمین چمن مصنوعی با حمایت خیرین و دوستداران ورزش در خراسان جنوبی گفت: درخواست است که فدراسیون ما را در زمینه تامین چمن این زمین‌ها حمایت کند.

قناد افزود: در مجموعه‌ ورزشی ۱۵ هزار نفری بیرجند کاشت مجدد چمن را شروع کردیم اما برای نگهداری آن نیازمند حمایت هستیم زیرا برای نگهداری آن هیچ منبع اعتباری در نظر گرفته نشده‌ است.

وی با اشاره به حضور "میلاد سورگی" فوتبالیست خراسان جنوبی در تیم پرسپولیس گفت: ضریب تاثیر این جوانان در منطقه بالاست و باید با حمایت‌های لازم استعدادهای استان شناسایی شود.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: تیم سپاهان را در لیگ دسته سه کشور داریم و درخواست ما این است که حمایت لازم از این تیم در تامین هزینه‌ها صورت گیرد.

کمبود اعتبار، رونق فوتبال در همه رشته‌ها، نبود زیرساخت‌ و امکانات، نبود تمکن مالی برای حضور در مسابقات، نداشتن زمین فوتبال مناسب در شهرستان‌ها، آموزش مربیان، نگاه ویژه به داوران استان در سطح ملی و تامین هزینه‌های شرکت در دوره‌های مربیگری از مهمترین درخواست‌ها و مطالبات در این نشست بود.