افزایش پرواز در خراسان جنوبی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: چهار پرواز هفتگی از ۲۹ آبان به تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند اضافه شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،عظیم طهماسبی افزود: با پیگیری‌های مسئولان استان، این پروازها توسط شرکت هواپیمایی اروان به صورت ۲ پرواز رفت و برگشت در روزهای دوشنبه و پنجشنبه در مسیر تهران - بیرجند - تهران برقرار شده است.

وی عنوان کرد: هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت اروان دوشنبه ساعت ۷:۳۰ از فرودگاه مهرآباد بلند می‌شود و ساعت ۹ وارد فرودگاه بیرجند خواهد شد همچنین ساعت ۹:۴۵ بیرجند را به مقصد تهران ترک می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پرواز روز پنجشنبه این شرکت هواپیمایی نیز ساعت هفت از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و ساعت ۸:۳۰ در فرودگاه بیرجند خواهد بود همچنین ساعت ۹:۱۵ بیرجند را به مقصد تهران ترک می‌کند و در صورت استقبال مسافران شاهد تداوم و افزایش پروازهای این ایرلاین در خراسان جنوبی خواهیم بود.

شرکت‌های بومی راهکار اساسی افزایش پروازهای خراسان جنوبی

وی افزود: اکنون ۱۶ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بیرجند - تهران و ۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر بیرجند - مشهد - بیرجند در فرودگاه بیرجند برقرار است.

طهماسبی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر مسئولان استان بتوانیم نیاز پروازی دیگر روزهای هفته را تامین کنیم و برنامه زمستانی پروازهای فرودگاه طبس نیز بدون تغییر با هشت پرواز رفت و برگشت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در فرودگاه بیرجند توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر چهار پرواز انجام می‌شود و از ششم دی ماه تعداد پروازهای این شرکت به هشت پرواز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: برای صبح یکشنبه، عصر دوشنبه و جمعه نیاز به برقراری پرواز داریم که این روزها را براساس اعلام موجود یا سایر اعلان‌های شرکت‌های هواپیمایی تکمیل خواهیم کرد.

وی گفت: همچنان در فرودگاه بیرجند نیاز به افزایش پروازها داریم که به طور مستمر در حال پیگیری است.

طهماسبی راه‌اندازی شرکت‌های بومی را راهکاری برای حل ریشه‌ای مشکل پروازهای خراسان جنوبی دانست و ادامه داد: شرکت‌های هوایی بومی (ایرلاین‌ها) راهکاری برای افزایش پروازهای استان است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.