تقدیر از مدیران و کارکنان ۳۰ دستگاه اجرایی برتر خراسان جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: با حضور در ادارات و طی دیدارهای جداگانه از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان که در جشنواره شهید رجایی رتبه‌های برتر را کسب کردند، تقدیر شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،ناصر ناصری روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: از تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی که در ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱ مشارکت داشتند، حدود ۳۰ دستگاه حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی افزود: در دیدارهایی که صورت گرفت، درخصوص فرآیند انتخاب و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها گفت و گو شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در سطح ملی حائز رتبه هستند و عملکرد مطلوبی دارند.

تقدیر از مدیران و کارکنان ۳۰ دستگاه اجرایی برتر خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم گفت: چارچوب شاخص‌های عمومی دستگاه‌ها در سال جاری بر مبنای سه معیار "رضایت‌مندی مردم"، "بهره وری و تعالی" و "عدالت" است که براساس این سه محور، هشت معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی استخراج شده و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

حمید جهانشاهی تصریح کرد: شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌ها متناسب با وظایف و مأموریت‌های اصلی دستگاه و قانون برنامه توسعه با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تدوین و به صورت دوساله ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این فرآیند ۳۴ کارشناس به عنوان ارزیاب در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه‌های همکار از جمله استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل بهزیستی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز، مرکز مدیریت راهبردی افتا حضور دارند و به ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها پرداختند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: پیش از انجام فرآیند ارزیابی نهایی در ستاد مرکزی استان، خودارزیابی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی درخصوص تبصره (۲) بند "ج" بخشنامه جشنواره شهید رجایی خاطرنشان کرد: شاخص‌های مبتنی بر مقتضیات توسعه‌ای استان در سال‌های اخیر برای اولین بار تدوین شد.

جهانشاهی افزود: شاخص‌های اختصاصی شهرداری‌ها نیز با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و پس از نظرخواهی از اعضای کارگروه مدیریت عملکرد، بهره وری و تحول اداری؛ در شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی تصویب شد.

وی گفت: در ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری مشارکت داشتند که از دستگاه‌های اجرایی برتر و سه شهرداری منتخب بر پایه شاخص‌های مربوطه تقدیر شد.