25 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان طبس در حال اجراست

محمدعرب همزمان با بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی از طرح ها و پروژه های نیمه تمام شهرستان ،از فعال بودن 25 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در سطح شهرستان طبس خبر داد .


   گزارشی از :حمید رضا تاکی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: 16 اقامتگاه بوم گردی ، 4 مجتمع گردشگری و مراکز تفریحی و سرگرمی ، سفره خانه سنتی و هتل از جمله طرح های در حال اجراست که در شهر طبس ، دیهوک ، روستاهای گردشگری ازمیغان ، خرو  و اصفهک ، کریت ، خسروآباد ، منصوریه و ... می باشد. همچنین برای 4 طرح مجوزهای لازم صادر شده ولی متاسفانه عملیات اجرایی شروع نشده یا از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار نمی باشد.


به گفته وی: طبس با وجود جاذبه های متنوع و متعدد گردشگری و وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع ، 7 روستای هدف گردشگری ، مناطق نمونه گردشگری ، جاذبه های تاریخی و طبیعی ، سه کاروانسرای ثبت جهانی ، باغ تاریخی گلشن ، ظرفیت های گردشگری مزرعه و پتانسیل های معدنی و زمین شناسی ، عنوان سومین ژئو پارک جهانی کشور را به خود اختصاص داده و ظرفیت های مناسبی در حوزه گردشگری و صنایع وابسته به این صنعت برای سرمایه گذاری وجود دارد.


عرب افزود: گردشگری یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که منجر به جابجایی مردم به کشورها یا مکانهایی خارج از محیط معمول زندگی آنها برای اهداف شخصی یا تجاری می شود. همه ما در دوره های مختلف زندگی تجربه " گردشگر " بودن را در ابعاد کوچک با سفر حداقل یک روزه داشته ایم.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری مناسب در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری این صنعت و نیز با حفظ مزیت های رقابتی می توان از این بخش کسب درآمد کرد گفت : نکته حائز اهمیت این است که گردشگری نسبت به سایر صنایع از لحاظ سرمایه گذاری احتیاج به منابع درآمدی و منابع ارزی کمتری دارد و به نسبت سرمایه گذاری انجام شده منافع و درآمد های بیشتری را در مقایسه با سایر بخش ها ایجاد می کند.


به گفته عرب : تاکنون 38 اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده و در کنار سایر تاسیسات اقامتی ، ظرفیتی حدود 1300 نفر در شبانه روز در حال بهره برداری است. همچنین تا پایان سال جاری حداقل دو اقامتگاه بوم گردی دیگر در شهرستان به بهره برداری خواهند رسید و اکثر طرح های اجرا سال آینده تکمیل و به بهره بردای خواهند رسید.


رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس به همراه کارشناسان حوزه سرمایه گذاری از 14 طرح سرمایه گذاری در حال اجرا بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات سرمایه گذاران قرار گرفتند و راهنمایی لازم صورت گرفت.


عرب هدف از این بازدید ها را بررسی دقیق و سنجش نتایج طرح ها دانست و تاکید کرد: بهتر است نظارت های دوره ای بطور منظم صورت پذیرد تا در جهت حمایت از صاحبان مشاغل مطمئن شویم روند اجرای طرح ها بصورت صحیح انجام می شود و مشکلات سرمایه گذاران و طرح ها شنیده و بررسی و حل و فصل گردند.