مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت خانواده در فردوس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس از برگزاری آئین اختتامیه و تکریم خانواده های قرآنی برتر جشنواره قرآن و عترت خانواده در مجتمع شهید آوینی فردوس خبر داد.


گزارشی از: اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، حجت الاسلام مرادی گفت : این جشنواره از سوی اداره تبلیغات اسلامی و با همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین، بنیاد فرهنگی المهدی(عج) و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ابتدای بهمن ماه با محوریت سوره مبارکه حجرات و سبک زندگی قرآنی و حفظ آیات منتخب  با رویکرد جذاب شروع شد و پس از اطلاع رسانی و ثبت نام، تعداد 25 خانواده در سه مرحله به رقابت پرداختند و در نهایت پنج خانواده برگزیده شدند.
وی افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور امام جمعه ، فرماندارو سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد، ضمن تکریم همه خانواده های قرآنی شرکت کننده با اعطای لوح تقدیر و هدیه عمومی استفاده از سوئیت آبگرم معدنی بصورت خانوادگی، پنج خانواده برتر زال، براتی، باصری، مرادی و سکندری مقدم به ترتیب از اول تا پنجم با هدایای نقدی به ارزش ریالی 100 میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفتند.
رضا قربانی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس و دبیر جشنواره ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره صمت و حامیان مالی این جشنواره، شرکت های ایده بنیان کانسار شرق و فلات باریت ایران، اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بابت طراحی و اجرای نرم افزار، مجموعه آبگرم معدنی فردوس و خیرین عزیز گفت: هزینه های این جشنواره بالغ بر 50 میلیون تومان از سمت خیرین تامین شد.
  این جشنواره در چهار رشته حفظ  و ترجمه آیات منتخب،ترتیل سوره مبارکه حجرات، مفاهیم و تفسیر سوره حجرات، سبک زندگی قرآنی برگرفته از کتاب زندگی به سبک روح الله برگزار شد.