۲۷۰ اثر برگزیده هنرمندان تجسمی کشور در بجنورد به نمایش گذاشته می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۲۷۰ اثر برگزیده هنرمندان تجسمی کشور در نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در بجنورد به نمایش گذاشته می‌شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،قاسم محمدزاده روز سه شنبه با بیان اینکه بجنورد دیماه سالجاری میزبان هنرمندان تجسمی شمال و شرق کشور است اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۴۰ اثر به دبیرخانه این نمایشگاه رسیده است و داوران از بین این آثار ۲۷۰ اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

وی افزود: این نمایشگاه دوم دیماه در مجموعه تجاری طلای سفید بجنورد بر پا خواهد شد و علاقه مندان به هنر در بخش های مختلف می توانند به مدت ۶ روز از آن دیدن کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با بیان اینکه آثار در ۲ بخش حرفه ای و دانش آموزی ارایه می شود افزود: ۴۲ اثر در بخش مجسمه سازی، ۱۸۲ اثر گرافیک، ۱۹۸ اثر خوش نوسی، ۸۲۳ اثر طراحی و نقاشی و ۹۸۰ اثر عکاسی در بخش حرفه ای و همچنین ۴۷۰ اثر خوش نویسی، ۲ هزار و ۳۵۰ اثر عکاسی و هشت هزار و ۹۹۰ اثر طراحی و نقاشی در بخش دانش آموزی به جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود ۲ هزار و ۲۳۰ اثر در بخش حرفه ای و ۱۱ هزار و ۸۱۰ اثر نیز در بخش دانش آموزی است.

محمدزاده گفت: هنرمندان در رشته های خوش نویسی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و نقاشی آثار خود را ارایه داده اند.

وی یادآور شد: از هر رشته هنرهای تجسمی سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد و در مجموع از ۳۰ نفر از هنرمندان در اختتامیه نمایشگاه تقدیر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع است.

وی افزود: آثار استان های خراسان شمالی و رضوی، سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی شمال و شرق کشور رسیده است.

به گزارش بازتاب خراسان ،خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.