هیات ورزشی بیماران خاص خراسان‌شمالی فضای تمرینی ندارد

سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌شمالی گفت: ورزشکاران این هیات ورزشی با وجود انگیزه فراوان و توانمندی ویژه فضایی برای تمرینات ندارند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان،زهرا صابری روز چهارشنبه اظهار کرد: ورزشکاران هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان شمالی اکنون چشم انتظار نگاه ویژه مسوولان برای حل مشکلات خود هستند و می خواهند سالنی برای تمرینات آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: حمایت مالی از این هیات ورزشی با وجود مدال آور بودن، بسیار ضعیف است و همواره در اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری با مشکل مواجه هستیم.

صابری ادامه داد: اکنون اعضای این هیات ورزشی در شهرستان شیروان با هیات ورزشی توانیابان و جانبازان در یک سالن مشترک تمرینات خود را انجام می دهند.

سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ورزش برای بیماران خاص نوعی درمان است و تامین امکانات ورزشی بیماران خاص بی تردید منجر به ارتقای سلامت این افراد و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۰ ورزشکار سازمان یافته به صورت حرفه ای زیر نظر این هیات ورزشی فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر چهار گروه بیماران تالاسمی، ام اس، دیابت و پیوند اعضا در رشته های ورزشی متناسب با شرایط جسمانی خود زیر نظر این هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

صابری افزود: تنیس روی میزی، پتانک، دارت، تیراندازی، بولینگ، شطرنج، بدمینتون و دوومیدانی از جمله رشته های فعال زیرمجموعه این هیات است.

اینک حدود ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.