پرداخت ماهیانه بیش از یک میلیارد تومان مستمری به ۷ مرکز  تحت نظارت بهزیستی در فردوس

رئیس بهزیستی فردوس خبر داد:
فردوس از پرداخت ماهیانه بیش از یک میلیارد تومان مستمری به هفت مرکز تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،محمدجواد نوروزی مقدم، در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی معلولین اظهار داشت: ارتباط با معلول باید با احترام همراه باشد ‌و موضوع مناسب سازی نه تنها برای معلولان، بلکه برای اقشار مختلف از جمله زنان باردار، سالمندان و یا حتی افرادی که بطور موقت دچار آسیب و شکستگی اعضای بدن شده اند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی از برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان در دی ماه خبر داد و افزود: در این آزمون، معلولان برای بکارگیری در سازمان ها و بویژه سازمان بهزیستی با یکدیگر رقابت می کنند.
رئیس بهزیستی فردوس، به فعالیت پنج مرکز شبانه روزی و دو مرکز توانبخشی روزانه در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: تعداد ۱۴۰ نفر نیرو در این مراکز به ۳۲۶ مددجو خدمات دهی می کنند.
نوروزی مقدم، از پرداخت ماهیانه یک‌ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان مستمری به هفت مرکز تحت نظارت بهزیستی در فردوس خبر داد و یادآور شد: تعداد ۵۵ مددجو در مرکز بوعلی،  تعداد ۲۱ نفر در مرکز ذهن آرام، تعداد ۳۰ نفر در مرکز جامع سالمندان، تعداد ۱۸ نفر در مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال و تعداد ۱۲ نفر نیز در مرکز معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال، تعداد ۵۲ نفر در مرکز گل های امام رضا ع و همچنین تعداد ۲۲ و ۳۴ مددجو به ترتیب در مراکز روزانه بشارت مهر و ارمغان نگهداری و ارائه خدمات می شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد هزار و ۴۲۲ معلول جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و‌ روان و صوت و گفتار تحت نظارت و حمایت بهزیستی فردوس قرار دارند، گفت:   موضوع معلولین از بین رفتنی نیست ‌همیشه در جامعه وجود دارد بنابراین باید موضوع غربالگری برای پیشگیری بیشتر، جدی گرفته شود.