معاون وزیر میراث فرهنگی: صنایع دستی خراسان‌جنوبی توان نقش‌آفرینی در جهان را دارد

 معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی خراسان جنوبی در پهنه‌ای از طبس تا نهبندان می‌تواند در عرصه جهانی نقش آفرینی کند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان جلالی جمعه شب در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: مدیون هنرمندان، خانواده‌ها، مسوولان و خانواده‌های شهدا هستیم که از صدر اسلام تاکنون جان داده‌اند تا اقتدار ایران بماند.

وی افزود: صنایع دستی خانواده محور است و پیوند نسلی ایجاد می‌کند و ما نیز مدیون خانواده‌های اصیل ایرانی هستیم که این هنرها را از روزگار قدیم تاکنون حفظ کرده‌اند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر امروز اقتصاد ما رشد می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در آستانه رسیدن به قله است، این را مدیون تلاش خانواده‌ها می‌دانیم.

وی با اشاره به برپایی ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: رنگ‌آمیزی از ۲۶ استان در این نمایشگاه جمع‌ آوری شده و رنگین کمانی از هنر ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

جلالی افزود: امیدواریم این نمایشگاه‌ها که یک قدم ما را به رونق اقتصاد و همگرایی نزدیک‌تر می‌کند و یک حلقه از زنجیره ارزش است در همه عرصه‌ ها از جمله معرفی، تولید، عرضه و فروش موفق شود.

معاون وزیر میراث: صنایع دستی خراسان‌جنوبی توان نقش‌آفرینی در جهان را دارد

وی بیان کرد: انتخاب مضمون هنر دست و سنگ برای نمایشگاه صنایع دستی ابتکاری برای تکمیل چرخه اقتصادی است که تا هنر دست مردم این دیار را به سمت جهانی شدن بکشاند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این اتفاق، جز با همفکری و همگرایی همه ارگان‌ها، خانواده‌ها و مسوولان میسر نمی‌شود.

وی گفت: خوشحالم این اختیارات و اعتبارات به ثمر نشست و زمینه‌ای برای پاسداشت حوزه فرهنگی و رونق اقتصادی ایجاد کرد.

جلالی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج اضافه کرد: اعتقاد داریم همه خانواده‌های ایرانی بسیجی هستند و هر خانواده می‌تواند کارگاه تولید عشق و عاطفه و سلامتی باشد.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست و سنگ با حضور صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور ۲۹ آبان افتتاح شد و تا سوم آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند برپا بود