ایجاد ۳۵ کارگاه تکمیل زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ۳۵ کارگاه نخ‌ریسی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در یک سال گذشته با هدف تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان ایجاد شده‌ است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان،سید مجتبی موسوی ‌روز یکشنبه افزود: از این تعداد ۳۰ کارگاه در زمینه نخ‌ریسی و برک بافی و پنج کارگاه در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ متقاضی جدید برای راه‌اندازی کارگاه نخ‌ریسی پشم شتر اعلام آمادگی کردند که با پرداخت تسهیلات و آموزش، حمایت‌های لازم را از آنان خواهیم داشت تا در سال جاری فعال شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۰ نفر در راستای تکمیل زنجیره پرورش شتر با ارائه آموزش‌های مختلف توانمند شده‌اند و برای تکمیل زنجیره پرورش شتر در استان به خصوص در زمینه نخ‌ریسی و برک‌ بافی تاکنون ۱۰ میلیارد ریال وام‌های خرد اشتغال پرداخت کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه جمع آوری شیر در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان و خوسف افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال خرید شیر شتر را از شترداران انجام داده‌ایم و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید دام سنگین و شتر به متقاضیان پرداخت شد.

موسوی بیان کرد: همچنین نسبت به فرآوری شیر شتر و تولید محصولاتی از جمله دوغ، کشک، روغن و شیر خشک و لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام شده است.

وی به راه‌اندازی کشتارگاه و میدان دام شهرستان نهبندان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: کشتارگاه‌های شهرستان‌های زیرکوه و طبس نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست ساخت است.