۳۰۰ غرفه صنایع دستی ایام نوروز در خراسان جنوبی برپا می شود

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ایام نوروز ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه در خراسان جنوبی برپا می شود.

به گزارش به گزارش به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حسن رمضانی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال به دلایل متعدد پیش بینی ما این است خراسان جنوبی با موج بزرگی از مسافران مواجه خواهد شد. مدیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با توجه به فترت دوساله در سفرهای نوروزی مردم به واسطه کرونا و همزمانی نوروز با رمضان در سال‌های آتی این پیش بینی رقم خورده است.

رمضانی بیان کرد: در نوروز سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۲ قاضی کشیک، ۱۵ داروخانه شبانه روزی و ۴۴ شرکت بیمه فعال خواهیم داشت.

وی ادامه داد :۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز بحث اطلاع رسانی را خواهند داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۴۰ هزار و ۵۰۰ برگ بروشور برای معرفی خراسان جنوبی چاپ شده است ولی تأکید بیشتر ما بر معرفی ظرفیت‌ها در فضای مجازی است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۱۴ ناظر بر ارائه خدمات دستگاه‌ها در نوروز نظارت خواهند داشت، بیان کرد: ۲۱ ناظر سازمان صمت بر نحوه ارائه خدمات و فروش و قیمت‌ها، ۹ ناظر تعزیرات بر تخلفات، ۳۳ ناظر دانشگاه علوم پزشکی بر سلامت محصولات غذایی در رستوران‌ها و… نیز در نوروز فعال خواهند بود و در مجموع ۷۷ نفر ناظر درباره موضوعات متعدد در خراسان جنوبی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه ۱۸ موزه فعال طی ایام نوروز در خراسان جنوبی پذیرای مسافران هستند، افزود: در مبادی ورودی شهرها و میادین ۳۳ سفره هفت سین پهن می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در راستای حمایت از صنایع دستی و صنعتگران این عرصه ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه طی ایام نوروز فعال خواهند بود.

رمضانی اظهار کرد: ۶۰ جایگاه دائمی سوخت و ۶ جایگاه سوخت موقت، ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۱۵ ایستگاه صلواتی و ۸۴ مسجد برای اقامه نماز، مهیای خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: ظرفیت هتل‌های خراسان جنوبی ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، مهمان پذیرهای ما ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت و اقامتگاه‌های بوم گردی ما نیز هزار و ۵۰۰ نفر در روز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همچنین برای ایام نوروز کمپ‌هایی در پارک‌ها و فضای با همکاری شهرداری‌ها برای ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ نفر ایجاد شده است.

رمضانی با بیان اینکه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در مجموع اقامت روزانه خراسان جنوبی است، گفت :۸۰ اقامتگاه بوم گردی نیز در خراسان جنوبی داریم.

وی یادآور شد: همه این ظرفیت‌ها کمک به ماندگاری مسافر می‌کند و امیدواریم در پایان سفر نوروزی شاهد ماندگاری بیشتر مسافر در استان باشیم.