خواسته مردم قائنات ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان است

 نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم این شهرستان است.

خواسته مردم قائنات ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان است

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، سلمان اسحاقی عصر چهارشنبه در بازدید باقری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشکده پرستاری و مامایی قاین اظهار کرد: قائنات دومین شهرستان استان از نظر جمعیتی است و خواسته مردم قائنات ایجاد دانشکده علوم پزشکی است که تحقق آن نیاز به نگاه مسئولان دارد.

وی با اشاره به همت خیران سلامت این شهرستان گفت: خیران حوزه درمان همیشه پیش قدم بوده‌اند و در زمینه زیر ساخت‌ها مورد نیاز در این خصوص هیچ گونه کوتاهی نخواهند کرد.

باقری معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این بازدید اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های موجود مردم این خطه به دنبال آموزش هستند و خوشبختانه زیرساخت و نیروی انسانی مورد نیاز در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم بر اساس ضوابط قانونی آنچه که شایسته این شهرستان است را بتوانیم انجام دهیم.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین نیز در این بازدید خواستار راه اندازی و انتزاع دانشکده پیراپزشکی شد و گفت: تصویب نهایی رشته علوم آزمایشگاهی، تجهیز سالن همایش‌ها و تسریع در تکمیل دانشکده پرستاری قاین از جمله خواسته‌های مردم شهرستان قائنات است.

علی برات زاده سرپرست فرمانداری قاین نیز خواستار پیگیری ویژه معاون وزیر برای تکمیل خوابگاه دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی قاین شد و ادامه داد: ساخت این خوابگاه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دشتگرد رئیس دانشکده پرستاری و مامایی قاین هم با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱۸ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: دانشکده پرستاری و مامایی قاین از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده است و تا کنون ۹۰۰ دانشجو از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.