دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی: اقدامات دولت باید هنرمندانه تبیین شود .

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی گفت: اقدامات دولت سیزدهم به ویژه در حوزه اقتصادی باید با شیوه‌های هنرمندانه در هفته دولت برای مردم بازگو و تبیین شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،علی فرخنده روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که با حضور مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در آستانه هفته دولت برگزار شد، افزود: روابط عمومی نقش مهم و بی بدیلی در کمک به مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.
وی با اشاره به سه نقش اساسی یک مدیر گفت: اولین نقشی که باید مدیر به آن بپردازد، نقش ارتباطی است که شامل گیرنده و فرستنده اطلاعات و سخنگوی سازمان است که در این بخش نقش روابط عمومی دستگاه بی نظیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: روابط عمومی در این بخش می‌تواند به عنوان سخنگو، کار مدیر را تسهیل نماید، به عنوان گیرنده اطلاعات در حوزه تخصصی سازمان کمک کند و نیز در زمینه انتقال پیام سازمان مؤثر باشد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت یادآور شد: امیدواریم با کمک روابط عمومی دستگاه‌ها طی هفته دولت اتفاق متفاوتی در حوزه اطلاع رسانی، سخنگویی برای دولت و حتی گیرنده اطلاعات از جامعه هدف در استان رخ دهد.
فرخنده گفت: امسال دستورالعمل رسانه‌ای و تبلیغی هفته دولت به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ و در آن قواعد و قوانینی دیده شده تا خدمات دولت هنرمندانه در سطح کلان و استان برای مردم تبیین شود.
وی با اشاره به اینک سه هدف کلان در هفته دولت باید سرلوحه فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی دستگاه ‌های اجرایی قرار گیرد، گفت: تقویت امید در جامعه یکی از این اهداف است به طوری سال ۹۷ توصیه مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان انقلاب این بود که محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنید و نهال امید را در دل خود و دیگران بکارید.
فرخنده،اصلاح تصور غلط رسانه‌ای مخالف و معاند نسبت به دولت سیزدهم و تقویت سرمایه اجتماعی را از اهداف کلان در هفته دولت ذکر کرد و گفت: اگر صادقانه خدمات را برای مردم بیان کنیم، سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل معیشتی، گفتمان رایج امروز در جامعه گفتمان اقتصادی است افزود: باید اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد به خوبی بیان شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان بر توجه به تحقق وعده‌های رئیس جمهور در هفته دولت تأکید کرد و گفت: قبل از هفته دولت تشکیل ستادهای بزرگداشت هفته دولت تا پایین ترین رده هر دستگاه اجرایی تشکیل شده است.
به گفته وی؛ تهیه بسته رسانه‌ای برای هفته دولت ضروری است که در این راستا نمایشگاه سیر روایت پیشرفت برگزار خواهد شد.
فرخنده، حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های رسانه ملی، حضور میدانی در مساجد و محلات و برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته دولت برشمرد.
وی با اشاره به اینکه شعار هفته دولت امسال "دولت مردم" است اظهار کرد: گرامیداشت شهدای هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برجسته سازی وعده‌های دولت در قالب عهد وفا، نشست با جامعه هدف و پیش بینی سفرهای شهرستانی از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان است.
به گزارش بازتاب ، فرخنده بر ارسال گزارش اقدامات هر دستگاه در هفته دولت به شورای اطلاع رسانی استان تأکید کرد و گفت: امسال یک دستگاه برتر در حوزه رسانه‌ای در جشنواره شهید رجایی انتخاب می شود که یکی از ملاک‌های آن اقدامات انجام شده در هفته دولت است.