دانش‌آموزان بازمانده ‌از تحصیل‌ سبزوار شناسایی شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی این شهرستان، که بنا به دلایلی از تحصیل بازمانده بودند، در یک سال اخیر شناسایی و عمده آنها به کلاس درس بازگردانده شدند.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سیدولی‌الله حسینی اظهار داشت: بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل سبزوار جذب مدارس و کلاس‌های درس شدند و وضعیت دیگر دانش آموزان بازمانده نیز در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آثار اجتماعی آسیب کودکان بازمانده از تحصیل در سالهای آینده در جامعه نمایان می شود، افزود: شناسایی چهره به چهره و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید "محمودوند" و در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی به اجرا درآمده است.

حسینی افزود: بدین منظور نشست هایی در شورای آموزش و پرورش سبزوار برگزار شد که در این جلسات ۹۰ همکار مدیر و معاون آموزشی و راهبر دغدغه مند به عنوان پیگیری کننده بازماندگان از تحصیل شناسایی و معرفی و به صورت چهره به چهره و فرد به فرد برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده‌ از تحصیل‌ وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در مسیر شناسایی دانش‌آموزان بازمانده‌ازتحصیل‌، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همکاران، فرمانداری سبزوار، اعضای شورای آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و اداره ثبت احوال شهرستان نقش موثر و قابل تحسینی داشتند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: بیشترین شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان مربوط به مناطق روستایی بخش های روداب و مرکزی و نیز نواحی حاشیه نشین شهر سبزوار بوده است.

۵۹ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار درس می خوانند که حدود ۳۳ هزار تن آنان، دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.