توجه به مباحث تبیینی،لازمه ادای تکلیف در نبرد فرهنگی و جنگ ترکیبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: لازمه ادای تکلیف و انجام وظیفه در نبرد فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن در عرصه های مختلف، توجه به مباحث تبیینی در مسائل مختلف به ویژه مباحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،جواد قناعت، پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: انتظار می رود شوراهای آموزش و پرورش در استان و شهرستان ها در کنار پرداختن به مباحث اعتباری، به طور جد به تولید محتوا و موضوعات تربیتی نیز ورود کنند.

وی، بر پرهیز ار افراط و تفریط در کلیه امور به ویژه مباحث فرهنگی تأکید کرد و ابراز داشت: در بحث عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر، بیشترین توجه فعالین این عرصه باید معطوف به اقناع سازی نسل جوان و تبیین مستدل مباحث باشد چرا که نسل امروز نسلی پرسش گر و اهل حساب و کتاب بوده و مطالب را بر اساس دلایل منطقی می پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب که برگزاری نشست های پرسش و پاسخ و گفتمان های دینی برای دانش آموزان و فرهنگیان خوب، اما کافی نیست؛ تأکید کرد: لازمه تربیت صحیح دانش آموزان ورود نقلی، عملی، و گفتمانی معلمان زن و مرد استان به مقوله عفاف و حجاب و نهاینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین مربیان است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تدین، اخلاص و ولایتمداری را سه ویژگی بارز فرهنگیان در بهارستان علم و ادب برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های تبیینی برای فرهنگیان با رویکرد پرسش و پاسخ، نخستین گام برای تبیین اصولی مباحث فرهنگی به ویژه مسئله ی عفاف و حجاب در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی به شمار می رود.

طالبی معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار هم از معلمان پرورشی خواست در نهادینه کردن مسائل اعتقادی دانش آموزان کوشا باشند.