افتتاح و کلنگ زنی ۷۶ پروژه طی هفته دولت در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف از افتتاح 68 پروژه و کلنگ زنی هشت پروژه به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی ۷۶ پروژه طی هفته دولت در شهرستان خوسفبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدعلی ایمانی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد : مبلغ اعتبار کل پروژه‌ها بالغ بر ۲ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال می باشد که شامل 68 پروژه افتتاحی و 8 پروژه آغاز عملیات اجرایی می باشد.
سرپرست فرمانداری خوسف میزان اعتبار کلنگ زنی در هفته دولت را 81 میلیارد عنوان کرد و افزود: 68 پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 841 میلیارد ریال نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به پروژه تامین برق شهرک ماژان و متقاضیان شهری شهرستان خوسف در شهر ماژان با اعتبار 11 میلیارد و 599 میلیون ریال، افزود: پروژه احداث شبکه فشار متوسط برای اصلاح ولتاژ مشترکین دهستان براکوه و کاهش تلفات شبکه در شهرستان نیز توسط توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اعتبار 10 میلیارد و 705 میلیون ریال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح طرح احداث شبکه فشار متوسط برای اصلاح افت ولتاژ مشترکان دهستان براکوه و کاهش تلفات شبکه شهرستان خوسف نیز ۵۳ روستا از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

ایمانی اعتبار هزینه شده برای این طرح را 10 میلیارد و 705 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پنج هزار و 754 متر شبکه فشار متوسط اجرا شده که با افتتاح آن هزار و ۸۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار خوسف در مورد احداث گلخانه صیفی و سبزیجات توسط جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در شهرک گلخانه‌ای محمدیه نیز گفت: میزان اعتبار این طرح، 20 میلیارد ریال است.
ایمانی از احداث انبار مدیریت بحران توسط دامپزشکی خراسان جنوبی در شهر خوسف با میزان اعتبار 4 میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خور توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با میزان اعتبار 68 میلیارد و 907 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.
وی از بهره بردازی از فاز اول اصلاح بلوار ورودی ماژان توسط شهرداری ماژان گفت و ادامه داد: میزان اعتبار این پروژه 25 میلیارد رو 100 میلیون ریال است؛

همچنین شاهد آغاز عملیات گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان در روستای سیوجان با میزان اعتبار 30،000 میلیون ریال خواهیم بود.

فرماندار خوسف از اجرای طرح هادی (آسفالت، جدول کشی و ...) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبر داد و گفتطرح هادی ۱۱ روستا شامل سیوجان، کوشه سفلی، نصرآباد، نوغاب خور، فخرآباد، سلم‌آباد، گیوشاد، دولت‌آباد و اصغریه و کوشه علیا با میزان اعتبار 10 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی در پایان گفت : افتتاح طرح‌های آبیاری کم‌فشار، افتتاح انبار مدیریت بحران دامپزشکی، احیا و مرمت قنوات، احداث، بهسازی، مرمت و آسفالت معابر و کلنگ‌زنی ساختمان شورا و مهمانسرای خوسف را از دیگر پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت ذکر کرد.


کد خبرنگار : 100