تجلیل از برترین‌های نهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی

طی مراسمی ۱۰ نفر از برترین های نهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی در شهر خوسف تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری  بازتاب خراسان  به نقل از خاورستان ، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی امروز در شهر خوسف برگزار و از شعرای برتر تجلیل شد.

محمدعلی آخوندی ، فرماندار خوسف در اختتامیه جشنواره شعر فجر ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: علی رغم همه توطئه های دشمن چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب را شاهدیم و این مسیر فرهنگی و اعتقادی را استوار ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه با پشتوانه مردم و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری می توانیم برای رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش کنیم، افزود: بیان دستاوردهای نظام از وظایف مسئولان در دهه مبارک فجر است.

آخوندی با اشاره به جایگاه شهرستان خوسف در بعد تعلیم و تربیت، بیان کرد: شهرا و هنرمندان این دیار از جمله ابن حسام خوسفی، دکتر شکوهی، استاد ناقوس رحیمی، مالکی، رفیعی و خاندان عبادی و راشد محصل و …. به استان و کشور خدمات زیادی ارائه کرده اند.

وی به تاثیرگذاری شعر و گیرایی و جذابیت آن اشاره کرد و گفت: شعر جایگاه زبان فارسی را غنی تر کرده است و تاثیر فرهنگ در توسعه یک جامعه بسیار بیشتر از سایر فعالیت های اقتصادی و عمرانی است و زیرساخت فعالیت ها را می توانیم فرهنگ، ادب و شعر فارسی  قرار دهیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی اسلام و ایرانی ما به واسطه ایثارگری های شاعران گذشته تا همین الان بوده است، کسانی که برای حفظ استقلال و جایگاه فرهنگی ایران تلاش کرده و جان خود را نثار کرده اند تا امروز به خود ببالیم.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از برترین‌های نهمین جشنواره استانی شعر فجر از جمله نفرات اول تا سوم «جواد صفری، حمیدرضا نظری و صفیه قومنجانی» تقدیر شد.

انتهای پیام/