جشنواره مد و لباس "چارقد" قابلیت ملی شدن دارد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره مد و لباس چارقد، قابلیت ملی شدن دارد و پس از نگاه ملی شدن می‌توان بر نگاه منطقه‌ای و جهانی نیز متمرکز شد.

 جشنواره مد و لباس "چارقد" قابلیت ملی شدن دارد

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان به نقل از ایسنا ،محمود رمضانی، امروز یکشنبه ۱۰ بهمن در اولین جشنواره مد و لباس چارقد در بیرجند با تشکر از هنرمندان و صاحبان اندیشه شرکت کننده و دست اندرکار این جشنواره، اظهار کرد: لباس نشانه فرهنگ هر جامعه است و آنچه که ما می‌پوشیم نشانگر تاریخ و طرز فکر ماست و از منظر دیگر پوشش نشانگر زیبایی شناسی جامعه ماست.

وی با بیان اینکه نوع پوشش نوع نگاه مردم هر منطقه را نشان می‌دهد، افزود: پوشش و لباس، امر بسیار مهمی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است و در کشور ما پوشش‌های منطقه‌ای و استانی متنوعی وجود دارد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توجه عمیق به این مباحث و جنبه‌های زیباشناسی، جنبه‌های تاریخی و منطقه‌ای باعث شده که جشنواره منطقه‌ای مد و لباس چارقد تعریف شود، تصریح کرد: امسال این جشنواره با همت همکاران ما در جهاددانشگاهی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه نهادهایی که دغدغه حوزه‌های فرهنگ و اجتماعی را دارند برگزار شد.

وی افزود: استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد و کرمان در این جشنواره حضور پیدا کردند، اما این جشنواره قابلیت ملی شدن دارد و پس از نگاه ملی شدن می‌توان بر نگاه منطقه‌ای و جهانی نیز متمرکز شد.

رمضانی ادامه داد: در بستر دیگر پوشش و لباس کمک کننده به سبک و روند زندگی ایرانی و اسلامی ماست و بسترهای پوششی ما از گذشته دور تاکنون نشانگر عفاف و حجاب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش طراحی لباس اجتماعی و طراحی لباس مفهومی برگزار شده است، تصریح کرد: بخش  دانشگاهی نیز برای ارائه مقالات و پایان نامه‌های مرتبط نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برای علاقمندان هنر، فراخوانی داده شد و 142 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که مورد داوری جمعی از فرهیختگان در دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشوری قرار گرفت.

وی بیان اینکه از آثار برگزیده نیز نمایشگاهی تعریف شده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را که اهداف بلندی دارد، سال آینده با ترکیب تجربیات اسال و با پشت سرگذاشتن کرونا و در یک فضای عمومی و با حضور تمام علاقمندان و دست اندرکاران حوزه مد و لباس و در سطح ملی برگزار کنیم.

انتهای پیام /