کمبود مکان نگهداری، مهمترین مشکل معتادان متجاهر در تربت حیدریه

معتادان متجاهر در خیابانها و معابر تربت حیدریه رها هستند که این معضل ناشی از ظرفیت تکمیل کمپ نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون کمپ ماده ۱۶ (محل نگهداری معتادان) تربت حیدریه با ظرفیت پذیرش ۱۸۸ نفر تکمیل است لذا برای نگهداری و درمان سایر آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان فاقد مکان مناسب هستیم.کمبود مکان نگهداری، مهمترین مشکل معتادان متجاهر در تربت حیدریه

فاطمه صادق‌امیری افزود:از دیگر سو کمپ ماده ۱۶ تربت حیدریه فقط امکان پذیرش معتادان مرد را دارد و معتادان زن باید برای درمان به مشهد منتقل شوند که باعث تشدید این معضل اجتماعی در سطح شهرستان شده است.

وی در پاسخ به گلایه شهروندان تربت حیدریه از رها بودن معتادان در سطح خیابانها و معابر که علاوه بر چهره زشت باعث بدآموزی بویژه برای کودکان شده است، گفت: جمع‌آوری و تحویل معتادان متجاهر به بهزیستی بر عهده پلیس مبارزه با مواد مخدر تربت حیدریه با مدیریت دادسرا است ولی در مجموع عمده ترین چالش کمبود فضای مناسب برای نگهداری و درمان آسیب دیدگان است.

رئیس بهزیستی در خصوص تعداد معتادان متجاهر تربت حیدریه افزود: آمار دقیقی نداریم زیرا به سبب ورود معتادان متجاهر از دیگر شهرهای همجوار؛ جمعیت آنها شناور است.
صادق امیری در خصوص همکاری سایر نهادها برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر گفت: همکاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه فقط محدود به تحویل دارو و متادون است.

بر پایه مشاهدات، گزارش های مردمی و تصاویر موجود گرفته شده، معضل معتادان متجاهر بویژه در ساعات اولیه صبح در سطح خیابانها و معابر شهر حتی محدوده فرمانداری، دادسرا، نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز مشهود است.