// ۲۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۴:۲۸

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: حضور ۲ هیات تجاری از کشورهای چین و پاکستان و اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در استان، رهاورد نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است.

مهدی جعفری روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: طی روزهای گذشته ۲ هیات تجاری از کشورهای چین و پاکستان به خراسان جنوبی سفر کردند تا با ظرفیت‌های استان از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: صحبت‌های مقدماتی با این هیات‌های تجاری در محل غرفه استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ انجام شده بود و به حضور در استان ترغیب شدند لذا این سفر در ادامه مذاکرات اولیه انجام شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی استان گفت: آشنایی بیشتر و نزدیک با این ظرفیت‌ها، از اهداف سفر ۲ هیات تجاری بود.

وی به بازدید هیات تجاری چین از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره کرد و افزود: این هیات تجاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه طیور و قیر و نیز بهره برداری از ظرفیت دانشگاه‌های استان اعلام آمادگی کرده است.

جعفری با اشاره به توانمندی‌های بالفعل هیات تجاری پاکستانی در بخش معدن اظهار کرد: این سرمایه‌گذار توانمند برای خرید کانی‌های استان به ویژه بنتونیت اعلام آمادگی کرد اما پیشنهاد ویژه ما به آنها، احداث کارخانه فرآوری کانی‌های معدنی در منطقه ویژه بود.

وی گفت: نتایج مذاکرات صورت گرفته با این ۲ هیات تجاری به زودی به استان ابلاغ می‌شود تا وارد فاز اجرا شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را در سفر این هیات‌های تجاری بسیار موثر خواند و اضافه کرد: نمایندگی وزارت خارجه می‌تواند حلقه رابط ما با کشورهای دنیا باشد.

وی از آمادگی حوزه اقتصادی استان برای همکاری با نمایندگی وزارت خارجه در جلب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه ارتباطات بین المللی خراسان جنوبی با اقصی نقاط دنیا گفت.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری با معرفی محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و هفت گروه کالایی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.