۷۹۱ فرصت شغلی امسال در شهرستان خوسف ایجاد شد

فرماندار خوسف گفت: ۷۶۲ نفر تعهد ایجاد اشتغال برای این شهرستان در سامانه رصد اشتغال بوده که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۹۱ نفر معادل ۱۰۳ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، محمدعلی آخوندی روز شنبه در گفت و گو یی افزود: واحدهای بزرگ کارگری طی سال‌های اخیر در شهرستان خوسف ایجاد شده همچنین کارخانه‌های بزرگی در دست احداث است که خوسف را به عنوان یکی از مهمترین شهرستان‌های صنعتی شرق کشور مطرح می‌کند.

وی بیان کرد: اولویت به‌کارگیری نیروی انسانی در واحدهای صنعتی و تولیدی با نیروهای بومی است و ادارات مربوطه بر این روند نظارت دارند.

فرماندار خوسف گفت: کمیته امداد شهرستان با بیشترین ایجاد اشتغال عملکرد بسیار خوبی داشته که بیش از ۷۰ درصد بالاتر از تعهد است.

وی اظهار داشت: از محل تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید نیز به ۱۰ طرح معادل پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

آخوندی افزود: همه بانک‌ها موظف هستند تعهد اشتغال خود را به‌صورت کامل پرداخت کنند و دستگاه‌های متولی تا به نتیجه رسیدن طرح‌ها، پرداخت تسهیلات و حتی بعد از افتتاح باید مشکلات و موانع را پیگیری کنند.

وی گفت: حمایت از اشتغال و ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری، تلاش شبانه‌روزی می‌طلبد و شهرستان خوسف با تعامل و هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی جایگاه خوبی در استان خراسان جنوبی دارد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: از محل تسهیلات پرداختی به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا نیز در سال‌ جاری به ۵۷ طرح مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی گفت: طی سال‌های اخیر طرح‌های تولیدی و صنعتی بزرگی در این منطقه به مرحله بهره‌برداری رسیده و لازم است شعبه اقماری تامین اجتماعی به یک شعبه مستقل از بیرجند ارتقا پیدا کند.

آخوندی گفت: شهرستان خوسف بیش از ۴۰۰ واحد صنفی، ۱۹ واحد پیمانکاری و ۴۷ شرکت تعاونی فعال دارد که لزوم تسریع کار و پاسخگویی به آنها مطرح است همچنین چند واحد تولیدی بزرگ که در مرحله اجرای عملیات است ضرورت این امر را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز بیش از ۸۱۵ میلیارد ریال به ۲۵۴ طرح از محل کارگروه استانی پرداخت شده که زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۹۶۹ نفر را فراهم کرده است.

فرماندار خوسف گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی نیز ۱۰ طرح با مبلغ ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد خوسف، این شهرستان را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها و امکانات برای حمایت از اشتغال پایدار به‌کار گرفته می‌شود و هیچ گونه کوتاهی از دستگاه‌های متولی، قابل قبول نیست.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد کوتاهی کرده‌اند مهلت یک هفته‌ای برای ثبت اطلاعات داده شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.