۵۳ شعبه اخذ رأی شامل ۳۷ شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی در شهرستان فردوس

۵۳ شعبه اخذ رأی شامل ۳۷ شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی در شهرستان فردوس برای اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.


گزارشی از : اعظم جمالی


فرماندار شهرستان فردوس در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل داریم و تمام شعب و نیرو‌ها تعیین و آماده شده است.

روشن با بیان اینکه  ۵۳ شعبه اخذ رأی شامل ۳۷ شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی برای امر انتخابات بیش بینی شده  که از این تعداد ۳۸ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار است، افزود: برای هرچه بهتر برگزارشدن انتخابات،  از ظرفیت‌های مختلف استفاده شده و افرادی که توانایی رأی دادن ندارند نیز می‌توانند از امکان شعب سیار شهری استفاده کنند.

فرماندار شهرستان فردوس به گوشه‌ای از اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تحقق ام آر آی در دولت سیزدهم که از خواسته‌های چند ساله مردم شهرستان بود با هزینه  نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

وی با اشاره اقدامات مهم دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد دولت در بخش بهداشت و درمان در شهرستان بوده است که  تأسیس مجهزترین کلینیک دندانپزشکی کودک، افتتاح بخش شیمی درمانی، اورژانس و ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی از جمله اقدامات انجام شده است.

روشن با بیان اینکه  دانشکده پیراپزشکی نزدیک به ۶۰۰ دانشجو دارد که مجوز احداث ساختمان علوم پزشکی برای آن به میزان ۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع گرفته شده، از پیش بینی اعتبار خوبی برای این مجموعه و در حال ساخت بودن آن خبرداد.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: قبل از دولت سیزدهم میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فردوس حداقلی بودکه در این دوره ۳۴۰ پذیرش به این دانشگاه اضافه شد همچنین مجوز یک مجتمع آموزشی که ۴ مدرسه، فضای آموزشی و فرهنگی دارد اخذ شده و امیدواریم  عملیات ساخت آن هرچه زودتر آغاز شود.

روشن تأمین برق برای معادن و کارخانه‌ها را یکی دیگر از نیاز‌های اساسی شهرستان فردوس عنوان کرد که در سفر پارسال شهید جمهور به شهرستان، قول مجوز پست ۴۰۰ برق گرفته شده، افزود:  هم اکنون در حال مناقصه پیمانکار هستیم، حداقل هزار میلیارد تومان هزینه احداث این پست است که با راه‌اندازی آن نزدیک به ۲۰ همت سرمایه‌گذاری متنوع در شهرستان می‌تواند رقم بخورد.

روشن افزود: در دولت سیزدهم نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه‌گذاری صادر شد که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از آن عملیاتی شده است.