هفته دولت در شهرستان خوسف ،از افتتاح کنسانتره آهن تا ...

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف گفت : همزمان با هفته دولت شاهد افتتاح کارخانه کنسانتره آهن در شهرستان به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های افتتاحی در خراسان جنوبی بودیم.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سید علی حسینی طی گفتگویی با اشاره به سرمایه گذاری ، سرمایه گذار چینی در این کارخانه ، میزان این سرمایه را ۶۰ میلیون دلار عنوان کرد.

دکتر حسینی افزود : از این سرمایه ۱۰ میلیون دلار به صورت نقدی ۵۰ میلیون دلار به صورت ماشیین آلات بوده است.

به گفته وی ؛ این کارخانه سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید کنسانتره آهن خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با بیان اینکه اجرای این پروژه زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر فراهم شده است ، میزان اشتغال غیر مستقیم در این کارخانه را ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

وی در ادامه به تکمیل پروژه آبرسانی شهر خوسف شامل احداث مخزن دوم ۱۰۰۰ متر مکعبی به طول ۶ کیلومتر خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اشاره کرد.

حسینی با اشاره به تأمین فشار مناسب آب مسکن ملی و مسکن مهر گفت :از جمله اهداف این مخزن آب مسکن ملی و مسکن مهر بوده و همچنین سایت ۵۰ هکتاری مسکن ملی هم تحت پوشش این مخزن آبرسانی خواهد بود.
هفته دولت در شهرستان خوسف ،از افتتاح کنسانتره آهن تا ...
وی با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر هیچ طرح فاضلابی در استان اضافه نشده ، از  اعتبار ملی برای فاضلاب خوسف خبر داد و افزود : با پیگیری مسئولین این طرح در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ قرار گرفته و امیدواریم  عملیات اجرایی آن به موقع آغاز گردد.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف ادامه داد : پروژه مهم طرح فاضلاب خوسف شامل احداث تصفیه خانه فاضلاب خوسف به ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز ، ۳ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است .

وی از افتتاح پروژه آبرسانی اضطراری رفع تنش مجتمع آبرسانی ماژان ، پس از شش سال تنش آبی در منطقه با ظرفیت ۱۵ الی ۳۰ لیتر در ثانیه خبر داد و گفت : با اجرای این پروژه شهر ماژان و ۴۲ روستای دهستان ماژان تحت پوشش قرار می گیرد.

به گفته وی ؛ اجرای این پروژه کسری نیاز آبی در پیک مصرف را جبران خواهد کرد .

وی گاز رسانی به ۱۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۴ واحد صنعتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان را دیگر ارمغان هفته دولت در شهرستان عنوان کرد و از آغاز عملیات گاز رسانی به ۸ روستا با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و کلنگ زنی گاز رسانی به ۳ واحد صنعتی در شهرستان خبر داد.
هفته دولت در شهرستان خوسف ،از افتتاح کنسانتره آهن تا ...

هفته دولت در شهرستان خوسف ،از افتتاح کنسانتره آهن تا ...

حسینی افتتاح پروژه های طرح هادی روستایی ؛ اجرای چمن های مصنوعی ، احیای قنوات ، برق رسانی به شبکه کارگاهی کوشه سفلی ، آسفالت حفاظتی محور خوسف قلعه زری ، افتتاح پروژه توسعه اینترنت پر سرعت ماژان و فدشک و افتتاح اولین ایستگاه آتش نشانی بخش جلگه ماژان را از دیگر دستاوردهای دولت مردمی در شهرستان برشمرد .

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف ؛ اعتبار ۶۲ پروژه عمرانی در سطح شهرستان را بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۶ پروژه افتتاح و ۶ پروژه کلنگ زنی شد.

حسینی در پایان تصریح کرد : تعداد پروژه های شهری قابل افتتاح در شهرستان خوسف در هفته دولت ۱۳ پروژه و پروژهای روستایی افتتاحی ۴۳ پروژه بود.