// ۲۰ فروردين ۰۲ ، ۱۹:۴۹
استاندارخراسان جنوبی: از نقد منصفانه‌ رسانه‌ها استقبال می‌کنیم

تأکید استاندار خراسان جنوبی بر نقش رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند در راستای امید آفرینی در جامعه


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت در شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه از نقد منصفانه‌ رسانه‌ها استقبال می‌کنیم اظهار داشت: از آن جایی که همه فعالان رسانه های خراسان جنوبی در موضوع کلیت نظام و حفظ آرمان ها و در خط رهبری بودن و منافع استان با هم تفاهم دارند، باید با همدلی از ابزار قدرتمند رسانه برای امید آفرینی در جامعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از امپراطوری قوی رسانه ای به خوبی بهره گرفته، عنوان داشت: دشمن در جنگ روایت ها بیشترین استفاده را برای برجسته کردن نقاط ضعف ما کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خواستار آن نیستیم که همیشه فضای گل و بلبلی از وضعیت استان ترسیم کنیم، گفت: در کنار نقاط قوت باید به شکل مناسب به موارد ضعف هم اشاره شود.

قناعت افزود: نباید عملکرد ما طوری باشد که سبب ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شود زیرا دشمن با بهره گری از تکنیک تکرار درصدد ایجاد ناامیدی در بین افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: با توجه به عزم و اراده مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای حل مشکلات موجود، شاهد اتفاقات خوبی در سال جاری خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود بر مردم سازی امور تأکید کرده اند و هر زمانی که انجام کاری را به مردم سپرده ایم ، موفق تر بوده ایم.

وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی و عفاف و حجاب از مهمترین محورهای جنگ ترکیبی دشمن است، گفت: مطالبه درباره رعایت حجاب در جامعه به عنوان مطالبه به حق مردمی باید از پایین به بالا در جامعه مطرح شود و رسانه ها باید به جد مردم را در خصوص این مطالبه به حق درگیر کنند.

قناعت با اشاره به اینکه تقابل نابرابری بین حق و باطل در جهان در حال انجام است، تصریح کرد: در چهار دهه گذشته کارهای خوبی در نقاط مختلف کشور انجام شده اما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با تذکر این نکته که اسامی دستگاه هایی که تاکنون پاسخ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای ارزیابی عملکرد نداده اند باید در شورای اداری استان اعلام شود، اظهار کرد: این موضوع باید در ارزشیابی سالانه دستگاه های مورد نظر لحاظ شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهتمام دستگاه ها در پرداخت مطالبات رسانه ها، گفت: پروژه های عمرانی استان باید دارای پیوست رسانه ای باشند و از ظرفیت تریبون نماز جمعه نیز باید برای امید آفرینی استفاده شود.

قناعت اظهار کرد: برش صعود عملکرد استانی 45 ساله باید تهیه شود و رسانه ها هم با توجه به شیطنت های دشمن در خصوص کارگران و فرهنگیان ، محتوای لازم را تولید کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه درباره انعکاس ابعاد مختلف حادثه صحرای طبس که معجزه ای الهی بود تاکنون در کشور کم کاری شده ، گفت: با توجه به فضای بین المللی موجود در جهان، در سطوح ملی و استانی باید بیش از گذشته با بهره گیری از شیوه های هنری پیام مناسب را در روز پنجم اردیبهشت برای جهان بیان کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه برای انجام هماهنگی های لازم در زمینه برگزاری راهپیمایی با شکوه روز قدس باید جلسه ای برگزار شود، تأکید کرد: رسانه های استان باید در قالب پویشی، شکوه جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس را به خوبی منعکس کنند.