اولویت دستگاه‌های خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۲ ، کاهش تصادفات

استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ باید در اولویت قرار گیرد و به حداقل برسد لذا همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت روز شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: باید مسیرها، نقاط مهم و روزهای پیک ترافیک شناسایی شده و اقداماتی انجام شود تا در این نقاط و روزها شاهد حوادث نباشیم.

وی گفت: در نیمه دوم امسال شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری در کشور بودیم یعنی جنگ ترکیبی و تمام عیاری را دشمنان علیه ملت ایران و نظام اسلامی شروع و از همه ظرفیت‌های انسانی، فنی، امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه استفاده کردند که سختی و هزینه‌های را برای مردم و کشور به وجود آورد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و به‌ویژه فرمانداران باید تمرکز خود را بر امدادرسانی و حضور و کنترل ترافیک بگذارند.

وی گفت: دشمنان ملت ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود در براندازی نظام و ضربه به این ملت بزرگ که ۴۴ سال پای انقلاب و نظام ایستادند جنگ ترکیبی را رقم زدند و هر اقدامی، فتنه، توطئه و شیطنتی که قابل تصور باشد و امکان انجام آن را داشته باشند دریغ نکردند و انجام دادند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسمومیت دانش‌آموزان، بهانه دشمنان است مبنی بر اینکه می‌خواهند در ایران زنان را از تحصیل محروم کنند افزود: این موضوع پیچیده امنیتی است که قطعا دست دشمن در کار است و باید تکلیف آن مشخص شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دشمنان به آخر خط رسیده و دیگر چیزی ندارند برای همین از هیچ توطئه‌ای برای براندازی نظام و ضربه به آن دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به بصیرت مثال‌زدنی و حضور معنادار ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: مردم این حماسه عظیم و بی‌نظیر را در شرایطی خلق کردند که دشمن فتنه ایجاد کرده بود بنابراین این ملت، شایسته بالاترین خدمات است و ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای خدمت‌رسانی بهتر برای مردم و ایجاد نشاط عمومی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی خواست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در فرصت تعطیلات نوروز استفاده شود.

قناعت با اشاره به ضرورت آمادگی کامل اماکن مختلف استان برای اسکان مسافران، گفت: باید نظارت لازم در این بخش انجام شود و تنظیم بازار و تأمین اقلام ضروری هم از مباحث مهمی است که در این راستا جلسه‌ای هماهنگی و تقسیم کار با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با حضور سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین جلسه‌ای ویژه در راستای کاهش حوادث جاده‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری با حضور فرمانداران و اعضای کمیته حمل و نقل، امداد و نجات و کمیته انضباطی برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استراحتگاه‌های موقت در ۳۰ کیلومتری شهرها از موضوعات کلیدی است که رضایت مسافران و کاهش تلفات تصادفات را در پی خواهد داشت، افزود: مجتمع‌های بین راهی برای ارائه خدمات به مردم در سفرهای نوروز بسیار مهم است که باید مورد توجه لازم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای دولت و مجموعه نظام، خدمات‌دهی در تعطیلات نوروز بسیار مهم است تا بتوانیم رضایت مردمی را با خدمت‌رسانی بهتر داشته باشیم‌.

وی در خصوص موضوعات فرهنگی گفت: آنچه که موازین شرعی و قانونی است باید رعایت شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تذکرات لسانی مدنظر باشد و حتما مراقب باشیم در این زمینه خوراک به رسانه‌های بیگانه ندهیم و در میدان دشمن بازی نکنیم.

قناعت گفت: کشیک جرثقیل، اتوبوس جایگزین برای جابه‌جایی مسافران حادثه‌دیده، کشیک شرکت نفت و پیش‌بینی سوخت امدادی، کشیک شرکت بیمه و پزشکی قانونی، کشیک صنوف و امداد خودرو باید مدنظر قرار گیرد و برپایی سیاه چادرهای عشایری در ۳۰ کیلومتری شهرها بسیار حیاتی است.

وی همچنین در این نشست از حضور پررنگ اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان قدردانی کرد