افزایش ۷۶ هزار متر مربع فضای ورزشی دانش‌آموزی در خراسان جنوبی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فضای ورزشی دانش‌آموزی استان در دولت سیزدهم ۲۰ هزار و ۲۱۷ متر مربع افزایش یافته و به ۷۶ هزار و ۸۷۹ متر مربع رسیده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان، مهدی گلدانی مقدم امروز پنجشنبه افزود: با احداث ۱۶ زمین چمن مصنوعی، ۶ زمین ساحلی، ۲ زمین کف پوش روباز (تایل کورت)، ۶ سالن ورزشی و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی در استان سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی از ۰.۳۸۶ متر مربع به ۰.۴۹۵ متر مربع افزایش یافت.

وی بیان کرد: این طرح‌ها در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا شده‌ و هزینه برای آنها مشارکتی بوده که ۴۰ درصد آن از طرف آموزش و پرورش و بقیه از طرف خیران و نهادهای انقلابی تامین شده‌ است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرحی در استان با هدف استفاده خانواده‌ها از فضاهای ورزشی مدارس گفت: در طرح شهید خرازی، دانش‌آموزان به همراه اولیا از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح شهید خرازی یا همان آزادسازی فضاهای ورزشی در اختیار دستگاه‌ها از طرح‌های تحولی دولت سیزدهم است که ابلاغ و از اوایل سال ۱۴۰۱ اجرا شد.

گلدانی مقدم با اشاره به افزایش نرخ چاقی در دانش‌آموزان استان در پی گسترش و فراگیری کرونا گفت: کم‌تحرکی و افزایش چاقی، جدی‌ترین زنگ خطر برای دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده این دیار است.

وی افزایش نشاط، پویایی و تحرک در معلمان و دانش‌آموزان را ضروری خواند و گفت: همه این اقدامات در راستای افزایش نشاط و شادابی در جامعه هدف است