تولید روزانه ۶۲ تن شیر در «رخ» تربت‌حیدریه

 رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رُخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: سه واحد دامداری صنعتی دارای مجوز در این بخش فعال است که روزانه بیش از ۶۲ تن شیر تولید و روانه بازار می‌کنند.


گزارشی از: علیرضا حسینی مقدم


 به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ،سیدمحمد نجفی روز سه‌شنبه شمار واحدهای دامداری صنعتی و سنتی این بخش را هزار و ۶۰۰ واحد با بیش از ۱۵۰ هزار دام سبک و سنگین اعلام کرد و افزود: این دامداری‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال مردم این منطقه نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: صنعتی شدن دامداری‌های موجود در بخش جلگه رُخ، علاوه بر رونق و توسعه این صنعت و افزایش تولید و فراهم آوردن منابع گوشتی و لبنی سالم در چرخه مصرف غذایی شهرستان، به تولید و مصرف استان نیز کمک شایانی کرده‌ است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رُخ تصریح کرد: پارسال بیش از سه هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۰ هزار تن شیر و سه هزار تن گوشت سفید در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف و شرکت‌های فرآوری شد.

نجفی گفت: جلگه رخ یکی از قطب‌های مهم تولید محصول‌های کشاورزی و دامپروری در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

جلگه رُخ ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که انواع محصولات کشاورزی و باغی در آنها کاشته می‌شود.

بخش رُخ تربت‌حیدریه به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر دارای ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت و در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

بخشی از مزارع سرسبز رخ با بهره‌مندی از شیوه‌های مکانیزه کشت و آبیاری شبکه ها در کنار جاده ترانزیتی قابل دیدن است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.