اعزام ۲۷۰فرهنگی خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی غرب

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام ۲۷۰ فرهنگی استان به همراه خانواده های شان،در قالب شش اتوبوس، به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان، علیرضا موسوی نژاد، با بیان این خبر، اظهار کرد: بر پایی اردو های راهیان نور روحیه انقلابی را در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه فرمانده هان میادین تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی، تقویت  می کند.

وی از یادمان های، موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس،یادمان مرصاد در تنگه چهارزبر، سرپل ذهاب، ارتفاعات قراویز و تپه مجاهد، یادمان شهید شیرودی، ارتفاعات بازی دراز، پادگان ابوذر،تنگه حاجیان، شهدای گمنام گیلان غرب، یادمان مطلع الفجر و  قصر شیرین  به عنوان مهم ترین یادمان های عملیاتی استان کرمانشاه یاد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۷یادمان دفاع مقدس در شهرستان های سنندج، سروآباد، بانه و مریوان، گفت: تقویت فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه فرهنگیان به عنوان افسران سپاه پیشرفت، باعث تربیت جوانانی مؤمن، متعهد، متخصص و ماهر می شود که تمدن نوین اسلامی را به وجود می آورند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در میان جامعه عنوان کرد و افزود: اردوی راهیان نور فرصت و گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

به گفته موسوی نژاد، خانواده فرهنگیان خراسان جنوبی، به منظور آشنایی نسل جوان با زندگی شهدا ، احیا فرهنگ ایثارو شهادت و تقویت روحیه انقلابی؛ با روایتگری رزمندگان دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی غرب کشوراعزام می شوند .

شایان ذکر است خانواده فرهنگیان استان در این اردوی شش روزه، علاوه بر بازدید از یادمان های عملیاتی استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان، به شهر مقدس  قم  نیز سفر کرده و زائر حرم حضرت معصومه«س» و مسجد جمکران خواهند شد.