// ۲۴ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۴۱
برگزار ی رژه روز ارتش در خراسان جنوبی به‌صورت خودرویی

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: رژه ۲۹ فروردین روز "ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی" در بیرجند از خیابان پاسداران به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، امیر سرتیپ دوم ستاد "جلیل شاطری" روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: رژه ۲۹ فروردین به دلیل تداوم شیوع کرونا با حضور باشکوه نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین هر سال یادآور فرمان تاریخی، مدبرانه و دوراندیشانه امام خمینی (ره) مبنی بر تعیین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: ارتش با رژه خود بار دیگر ثابت می‌کند که در خدمت ولایت و رهبری و پشتیبان مردم بوده، هست و خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش از برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح از ۲۷ فروردین به مدت سه روز در محل مهمانسرای میلاد بیرجند خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت روز ارتش خدمات رایگان پزشکی در روستاهای محروم استان با استفاده از ظرفیت بیمارستان بوعلی ارتش ارائه خواهد شد.

وی برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور نیروهای مسلح، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با کودکان بی‌سرپرست خانه امام علی (ع) بیرجند، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع افطاری، اهدای خون توسط کارکنان ارتش و در مجموع توزیع سه هزار پرس غذای گرم را از دیگر برنامه‌های ویژه روز ارتش ذکر کرد.

امیر شاطری اظهار داشت: ارتش از ابتدای شیوع کرونا، ۵۰۰ میلیارد تومان برای انجام اقدامات پزشکی و ارائه خدمات به مردم و محرومیت‌زدایی در این دوره بحرانی در کشور هزینه کرده که بخشی از آن در خراسان جنوبی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش انقلابی، مکتبی و ولایتمدار در اوج اقتدار است اضافه کرد: اقتداری که شکننده نیست بلکه اقتدار پایدار است و در هر نقطه‌ای از اقصی نقاط ایران اسلامی اجازه تجاوز به هیچ عنصر تجاوزگری را نخواهیم داد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: ما طالب صلح هستیم اما برای دفاع و حراست از کیان جمهوری اسلامی ایران با هیچ کسی مماشات نداریم و هیچ جریانی در کار ما خللی وارد نمی‌کند لذا تنها جریانی که پیرو محض آن هستیم خط سرخ ولایت و رهبری است.

وی با اشاره به اینکه ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از کفش، کلاه تا آموزش و تکنیک آن توسط کشورهای بیگانه به‌خصوص آمریکا تامین می‌شد افزود: حرف اول را در صحنه‌های عملیاتی و آموزشی آیین‌نامه آمریکایی و اسرائیلی می‌زد و تصمیم‌گیرنده هم مستشاران آمریکایی بودند.

امیر شاطری تصریح کرد: اما بیعت همافران ارتش با امام راحل در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ کمر رژیم پهلوی را شکست و همه طرفداران این رژیم از ارتش ناامید شدند تا اینکه در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه دشمنان آرام آرام به فکر انحلال ارتش افتادند و برای این منظور غائله‌های مختلف را طراحی و برنامه‌ریزی کردند اما دشمنان در نقشه‌های خود ناکام ماندند و با صدور پیام تاریخی امام راحل در آن برهه حساس از تاریخ در جهت انسجام نیروهای انقلابی در ارتش ایران، ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش ادامه داد: دشمنان علیه ما هشت سال جنگ را طراحی کردند و از سه محور جبهه‌های شمالی، میانی و جنوبی کشور را مورد تهاجم قرار دادند اما ارتش با کمترین تجهیزات و همراهی سایر نیروهای مسلح هشت سال دفاع مقدس را ثبت کرد و دشمن نتوانست یک وجب از خاک وطن ما را مورد تجاورز قرار دهد.

وی گفت: بعد از جنگ هم ارتش به بازسازی و نوسازی خود در راستای انسجام بیشتر پرداخت که در بومی‌سازی تمامی تجهیزات نوین به نقطه عطفی رسیده و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا است.

امیر شاطری مردم‌یاری را از رویکردهای اصلی ارتش برشمرد و اظهار داشت: ارتش در بلایای طبیعی همیشه در صفوف مقدم در کنار مردم بوده و در کنار اقدامات عملیاتی، راهبردی و لجستیکی در طرح‌های مردم‌یاری پیشگام است.

وی همچنین با اشاره به موضوع ورود مترددین غیرمجاز گفت: در طول مرزی که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی است، هیچ نیروی پیاده و سواره‌ای به خاک جمهوری اسلامی وارد نخواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی افزود: برخی تصاویر و کلیپ‌ها در فضای مجازی کذب است و سامانه‌های پایش تصویری نقاط صفر مرزی را پایش می‌کند، البته مراجعه‌کننده به مرزها داریم که از ورود آنان جلوگیری می‌شود یا تحویل مقامات قضایی و به کشورشان بازگشت داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: به دلیل هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز این سیر جمعیت که در فضای مجازی منتشر می‌شود، کذب محض است.