نخستین جشنواره کشوری زوج‌های جوان نیروهای مسلح در مشهد .

نخستین جشنواره زوج‌های جوان نیروهای مسلح همزمان با روز ازدواج با حضور ۵۰۰ زوج از سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، معاون هماهنگ کننده ارتش روز سه‌شنبه در این جشنواره گفت: دشمن به دنبال تسلط بر ذهن و تغییر رفتار نسل جوان است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم باید دقت کنیم سبک زندگی ما تغییر نکند و باید بر ارزشهای اسلامی، انقلابی و ملی تکیه کنیم.

وی با بیان این که نباید تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گیریم افزود: سرباز خط مقدم مقابله با فرهنگ غرب، بانوان هستند که زندگی را می چرخانند و تربیت فرزندان را بر عهده دارند.

راه خوشبختی عمل به سبک زندگی اسلامی

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم در این جشنواره گفت: تنها راه تضمین خوشبختی زوجین عمل به سبک زندگی اسلامی است. محال است زوجین این سبک را در زندگی رعایت کنند و خوشبخت نشوند و یا رعایت نکنند و خوشبخت شوند.

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با بیان این که پیامبر(ص) فرمود" هیچ بنایی در نزد خدا محبوبتر از ازدواج نیست" افزود: سخت‌تر از به هم رسیدن، با هم ماندن است و در کنار هم بودن نیازمند مهارت است.

وی ادامه داد: تلاش دشمن در این است که جوانان به هم نرسند و ازدواج نکنند و امروز بعضی افراد، تنهایی را از کنار هم بودن بیشتر می پسندند و این یعنی بعضی از تیرهای جنگ ترکیبی به ما خورده است.

زوج‌های جوان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهند

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در این جشنواره گفت: زوج‌های جوان باید با الگو گرفتن از امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای هم مایه آرامش باشند.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود: ساختار خانواده در نیروهای مسلح از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

خبرهای همسو<

شهرستان فردوس میزبان جشن محوری «وصال» خراسان جنوبی



وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس بانوان ایران اسلامی مهمترین پشتیبان رزمندگان اسلام برای نقش‌آفرینی در عرصه جهاد بودند گفت: امروز دشمن در جنگ ترکیبی علاوه بر هدف قرار دادن خانواده، زنان ایران اسلامی که کانون محبت و اصالت هستند را مورد تهدید قرار داده است و بر همین اساس بانوان باید با ارتقای سطح آگاهی‌های خود و افزایش مهارت‌های زندگی از سنگر خانواده صیانت کنند.

نخستین جشنواره زوج های جوان نیروهای مسلح از ۲۸ خرداد ماه به مدت سه روز و به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مشهد در حال برگزاری است.

در این جشنواره ۵۰۰ زوج جوان نیروهای مسلح از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح شرکت داشتند.

در طول برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های مختلفی با موضوعات آیین همسرداری، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، اهمیت فرزندآوری به هنگام و سواد رسانه برای زوج‌های جوان با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.