شهرستان فردوس میزبان جشن محوری «وصال» خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در جلسه جلسه برنامه ریزی جشن وصال و هفته ازدواج در شهرستان فردوس گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت زهرا (س)، جشن بزرگ وصال در سراسر کشور برگزار و جشن محوری استان خراسان جنوبی در شهرستان فردوس برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،اسدزاده افزود: در این جشن، رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس، دستور برگزاری جشن های وصال در سراسر کشور را با شعار « ازدواج آسان و آسمانی » صادر می کند.

وی تصریح کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شد باید در دو حوزه تقویت فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در عشایر و نیز کارمندان، بیشتر کار شود، چرا که کارمندانی داریم که به لحاظ اقتصادی مشکلی ندارند اما دلیلی برای ازدواج ندارند.

اسدزاده گفت: اهدای زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت یکی از امکانات خوبی است که در این حوزه قابلیت مانور دارد و باید با تبلیغات رسانه ای بسیار وسیع از این قبیل اتفاقات خوب در راستای قانون جوانی جمعیت حمایت کنیم.

فرماندار شهرستان فردوس نیز در این جلسه از عقب افتادگی حوزه ازدواج و فرزندآوری طی سالهای گذشته در کشور سخن گفت و افزود: هر چند طبق آمار شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۱ در موضوع ازدواج ۲۵ درصد و در ولادت ۷ درصد رشد داشته، اما هنوز برای جبران این عقب ماندگی به کار کارشناسی، فرهنگی و جهادی نیاز داریم.

مهدی روشن گفت: برگزاری جشن وصال استانی به محوریت شهرستان فردوس فرصت بسیار ارزشمندی برای شناساندن قابلیت های ویژه شهرستان است که می بایست با تشکیل کمیته تخصصی و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این خصوص هماهنگی و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: درجشن وصال به محوریت شهرستان فردوس باید به ۹۰ درصد متقاضیان طرح جوانی جمعیت، زمین تحویل شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی در استان‌های شرقی ‌و غربی بیشتر است اما نرخ ازدواج در این استان ها نیز بیشتر گزارش شده است، لذا تنها مسائل اقتصادی نمی تواند مانع ازدواج و فرزند آوری باشد.

قناد گفت: از هر طرحی که اثر بخشی خوبی در حوزه ازدواج داشته باشد، حمایت می‌کنیم.