اختصاص ۸۰ درصد اتوبوس‌های برون شهری کشور به بازگشت زائران رضوی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۰ درصد اتوبوس‌های برون شهری کشور به بازگشت زائران رضوی اختصاص یافت و مقرر شد ۳۰ درصد به قیمت بلیط اتوبوس‌هایی که در این خصوص مشارکت می‌کنند، افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به مناسبت شهادت امام رضا (ع) شمار زیادی از هموطنان طی هفت تا ۱۰ روز اخیر به مشهد مشرف شده‌اند که برای بازگشت این میزان مسافر اقدام به بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از سراسر کشور کرده ایم.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی مقرر شد ۳۰ درصد به قیمت بلیت اتوبوس‌هایی که متعهد شده اند در عملیات بازگرداندن مسافر مشارکت کنند افزوده شود.

جعفر شهامت رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی نیز گفت: در حال رایزنی با سایر نهاد‌ها و مجموعه در کشور هستیم تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد تامین کنیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود حجم سرویس دهی اتوبوس‌ها در روز اوجگیری سفر‌ها یعنی روز شهادت امام رضا (ع) بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باشد.

وی گفت: تا روز جمعه، نهم مهر ماه نیز برای خروج زائران رضوی که با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه است نیاز به اتوبوس است