سال تحصیلی ۱۸۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی آغاز شد

۱۸۷ هزار دانش آموز خراسان شمالی امروز شنبه همزمان با سراسر کشور بعد از ۲ سال آموزش غیر حضوری ناشی از همه گیری کرونا، سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ آغاز و راهی بوستان‌های علم و دانش شدند.
 
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، ۱۸۷ هزار دانش آموز خراسان شمالی امروز همزمان با سراسر کشور کلاس های درس را در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم طرح ملی بازگشایی مدارس و به صدادرآمدن زنگ مهر، در هنرستان امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار داشت: دانش آموزان طلایه داران علم و دانش و معلمان افسران پیشرفت تعلیم و تربیت هستند که همه نهادهای آموزشی باید برای تربیت صحیح آنها بر مبنای ارزش های اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

ابوالقاسم اکبری با اشاره کسب نتایج دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور امسال، گفت: در کنکور سراسری امسال نسبت به پارسال جهش داشته ایم به گونه ای که که امسال پنج نفر رتبه تک رقمی کسب کردند این در حالی است که پارسال تنها یک نفر موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی افزود: همچنین امسال ۲۲ دانش آموز رتبه ۲ رقمی و ۱۸۵ نفر نیز رتبه سه رقمی کسب کردند.

اکبری یادآور شد: امسال در قبولی رشته پزشکی و پیراپزشکی نیز جهش خوبی داشته ایم به گونه ای نسبت به پارسال شاهد ۲۰۰ درصد رشد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به تشویق دانش آموزان برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای، اظهار داشت: اینک ۳۹ درصد دانش آموزان در رشته فنی در دوره متوسطه ثبت نام کرده اند که تلاش می کنیم تا این عدد را به ۴۳ درصد برسد.

مدارس خراسان شمالی نیز همانند سراسر کشور از اواخر سال ۱۳۹۸ با آغاز همه گیری ویروس کرونا با هدف حفظ سلامتی دانش آموزان، وارد فضای مجازی و آموزش غیرحضوری شد