در سال تحصیلی جدید ۴۵ هزار دانش‌آموز شهرستان تربت حیدریه مشغول تحصیل شدند

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۵ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول تحصیل شدند که از این تعداد پنج هزار نفرشان کلاس اولی هستند.

 به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت صالحی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس تربت حیدریه که به صورت نمادین در مدرسه شهید جهان‌آرا این شهر برگزار شد افزود: این دانش‌آموزان در هزار و ۳۵۲ کلاسِ ۲۸۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که جمعیت دانش‌آموزی این خطه نسبت به سال تحصیلی گذشته با افزایش هزار و ۳۰۰ نفری مواجه است ادامه داد: این در حالی است که با کمبود ۵۴۳ معلم در مقطع ابتدایی و متوسطه مواجهیم اما با این حال اجازه ندادیم امسال مدرسه‌ای بدون معلم بماند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: سرانه فضای آموزشی این خطه هفت مترمربع و سرانه فضای ورزشی با وجود ۶ سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی و یک استخر دانش‌آموزی هشت دهم مترمربع است.

صالحی افزود: در سال تحصیلی گذشته این شهرستان رتبه دوم خراسان رضوی در توسعه متوازن یعنی تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها را کسب کرد.

وی ادامه داد: همچنین در کنکور سراسری امسال نام ۱۸ نفر با رتبه زیر ۱۰۰ و ۸۲ نفر با رتبه زیر هزار در کارنامه موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تربت‌حیدریه جای گرفت