حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: علیرغم کمبود نیروی انسانی آموزشی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درس این شهرستان بدون معلم نخواهد ماند.

 به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سیدولی‌الله حسینی روز شنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس سبزوار در دبیرستان شاهد فاضله این شهر، اظهار داشت: ۴۸۰ کلاس درس شهرستان با کمبود معلم مواجه است اما در فصل تابستان اقدامات لازم برای تامین معلم انجام شده است.

وی افزود: با ساماندهی نیروهای ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان، بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸، حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان، مشکل کمبود معلم در شهرستان سبزوار برطرف شده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: سال تحصیلی جدید و فصل رویش جوانه های مهر با شعار "حرکت جهادی، تربیت تمام‌ساحتی و عدالت آموزشی" آغاز شده است.

هیچ کلاس درسی در سبزوار بدون معلم نمی‌ماند

حسینی با گرامیداشت و تبریک هفته دفاع مقدس افزود: امنیت، عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی، مرهون رشادت، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و رزمندگان سرافراز است که در این مسیر آموزش و پرورش نیز شهدای معلمان و دانش آموز بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی اظهار داشت: همزمان با فصل بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید با همکاری همه نهادهای اداری شهرستان، تمامی امکانات لازم برای تعلیم و تربیت دانش آموزان شهرستان فراهم شده تا خانواده ها با آرامش فرزندان خود را برای تحصیل علم و دانش راهی مدارس کنند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمودن مسیر دانایی و توانایی و پیمودن مرزهای علم و دانش، آینده ای روشن برای کشور اسلامی به ارمغان خواهند آورد.