زنگ آغازسال تحصیل،مقاومت وایثاردرمدارس استان طنین انداز شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با طنین خوش زنگ آغاز سال تحصیلی، مقاومت و ایثار در2 هزار و 664 مدرسه استان،بهار تعلیم و تربیت در هر کوی و برزن بهارستان علم و ادب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،،سیدعلیرضاموسوی نژاد، صبح امروز، در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان مصلی نژاد بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: پس از دو سال آموزش و پرورش غیر حضوری به واسطه شیوع بیماری کرونا،امروز،دانش آموزان،بابصیرت حسینی، مقاومت پیامبرگونه، کرامت حسنی و رأفت رضوی،درکلاس های درس حاضر شدند.
وی با اشاره به حضور بیش از 185 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در کلاس های درس مدارس شهری و روستایی خاطر نشان کرد: بیش از 14 هزار و یکصد فرهنگی رسالت خطیر تعلیم و تربیت و ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی این دانش آموزان را در خراسان جنوبی بر عهده دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که ۹ هزار کلاس درس برای حضور دانش آموزان دختر و پسر استان  آماده‌سازی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۵ هزار پسر و بیش از 90 هزار دانش آموز دختر در دوره های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می باشند.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به رشد 2 درصدی دانش آموزان نسبت به سال گذشته، یادآور شد: امنیت و آرامش در فضای جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدایی است که در ‌هشت سال دفاع مقدس از همه هستی برای این خاک و ‌بوم گذشتند.
به گفته موسوی نژاد،تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بیانگر آن همه رشادتی است که برای تامین این امنیت در مسیر آموزش و پرورش اتفاق افتاده است که باید قدردان رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باشیم.
شایان ذکر است، همزمان با برگزاری آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه مصلی‌نژاد بیرجند، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی نواخته شد.

جشن شکوفه‌ها نیز روز پنجشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد و ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان به مدرسه رفتند.


 کد خبرنگار :   100