معدن طلای شادان خوسف بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان با ذخیره قطعی بیش از ۵۴ میلیون تن کانسنگ طلا، سومین ذخیره کشور و بیشترین ذخیره کانسنگ طلا در میان معادن استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،عباس جرجانی گفت : با اشاره به بازدید میدانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از این معدن، اظهار داشت: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان حدود نیم پی پی ام است.

وی افزود: معدن و واحد فرآوری طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است که ظرفیت تولید سالانه 300 کیلوگرم طلا را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: این بازدید میدانی با هدف بررسی و پیگیری مسائل این مجتمع به خصوص در بخش زیرساخت‌ها و همچنین بررسی روند طرح‌های توسعه آن انجام شد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان هم گزارشی از روند فعالیت در بلوک‌های مختلف معدنی و همچنین مسائل پیش روی طرح‌های توسعه در حوزه فرآوری را ارائه کرد و گفت: مقرر شد در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور معاون استاندار، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و زیرساخت و جمعی از مدیران واحد‌های معدنی برگزار و مسائل مرتبط پیگیری شود.

داود رئیسی نبود آب و برق کافی را از جمله مشکلات پیش‌رو این معدن عنوان کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه، نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستیم و با توجه به کلنگ‌زنی پست 132 کیلو ولت نهبندان می‌طلبد تا این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی به تاسیس انجمن تخصصی طلا و مس در خانه صنعت و معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: مقرر گردید معادن طلای در قالب انجمن جلساتی با معاون استاندار، مدیرکل صمت استان تشکیل و اقدامات توسعه معادن طلا و مس استان را شتاب بخشند.

مدیرعامل این مجتمع معدنی بیان کرد: اقدامات اولیه برای برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کارخانه کنسانتره مس - طلا توسط شرکت دانش‌بنیان معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان به عنوان متولی معدن طلای شادان در حال انجام بوده و در صورت قطعیت تامین زیرساخت‌های لازم عملیات اجرایی راه‌اندازی بخش توسعه ای شادان با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در معدن طلای شادان 100 درصد پروسه استحصال و تولید شمس طلا انجام می‌شود تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت و اجرای طرح‌های توسعه بویژه نیازمند تامین آب منفی برای انجام فرآیند ها به صورت کامل هستیم و معدن طلای شادان با ظرفیت سالانه 300 کیلوگرم استحصال شمس طلا را دارد که در حال حاضر که سعی می‌شود ظرفیت کامل استحصال اجرایی شود