11800 دانش آموز  سال تحصیلی جدید را در شهرستان نهبندان شروع می کنند

قاسم رضایی : در سال تحصیلی جدید حدود 11800 دانش آموز ،که از این تعداد ، مقطع ابتدایی 7000 ،مقطع متوسطه اول 2850 و متوسطه دوم ، فنی و نظری 2000 دانش آموز در شهرستان نهبندان حضور می یابند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان نهبندان در گفتگویی با خبرنگار این پایگاه خبری اعلام داشت : 30 شهریور ماه جشن غنچه‌ها بود و امروز جشن شکوفه‌ها و شنبه هم فرآیند بازگشایی مدارس در تمام مقاطع خواهد بود که در مدرسه بصورت محوری در هنرستان فدک برگزار خواهد شد .

وی افزود : امسال ما از نظر آموزش کمبود نیروی آموزگاردر مقطع ابتدایی و دبیران در مقطع متوسطه اول و دوم   کمتر داریم ولی خوب بعضی از رشته‌ها هم نیاز هست که نیرو داشته باشیم.

رضایی با شاره به رویکرد جدید و با توجه به سند تحول بنیادین گفت : سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد و توجه به نماز جماعت مدرسه حضور مشاورین مذهبی روحانیت از طرح امین در مدارس سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد .

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان نهبندان افزود : با توجه به اینکه چندین ماه کلاس‌ها غیرحضوری بوده و آسیب‌هایی به آموزش پرورش به‌ خاطر ویروس منحوس کرونا وارد شده ،در خصوص کیفیت آموزشی در آموزش متوسطه‌ی دوم بیشتر توجه خواهد شد تا نتایج بهتری نسبت‌ به سال‌های گذشته در کنکور و آزمون‌های استخدامی برای دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان گرامی در شهرستان نهبندان  داشته باشیم .

در پایان افزود : درخواست همکاری اولیا رو داریم که با مدارس ما همکاری کنند و با توجه به تغییراتی که در کتب درسی انجام‌ شده ،اگر در آموزش ابتدایی دوره اول و دوم تمایل داشته باشند به فرزندان خود کمک کنند ،با هماهنگی آموزگار و دبیران مربوطه مدرسه کمک کنند که تناقضی ایجاد نشود و ان‌شاءالله که با حضوری شدن کلاس‌ها بتوانیم این عقب‌ماندگی که در حوزه آموزش‌ و پرورش بوده و جبران کنیم .


 در ادامه بیننده گزارش تصویری جشن شکوفه ها باشید


 هانیه جانی : خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان