تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته استان طی سه سال از محل سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد.
تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته خراسان‌شمالی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: در مجموعه آموزش و پرورش استان، پروژه مهر ماه از ۲۱ مرداد ماه با شش کارگروه آغاز شده، تا بتوانند فضا را برای بازگشایی مدارس فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۴ هزار دانش آموز در سامانه سیدا ثبت نام کرده‌اند، گفت: علاوه بر این، ۹۶ درصد از دانش آموزان برای کتاب‌های درسی در این سامانه ثبت شده است که کتاب‌ها در مقاطع مختلف به شهرستان‌ها منتقل شده و ۷۰ درصد مدارس ابتدایی استان کتاب‌ها را به دانش آموزان تحویل داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: خراسان شمالی تعداد یک هزار و ۴۰۰ معلم کمبود دارد که ۲۰۰ معلم از محل خرید خدمت جبران شده است و مابقی کمبودات نیز با برنامه ریزی درست و باتوجه به مصوبه هیئت دولت جهت استفاده از نیروهای بازنشسته کمبودات جبران شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۷۰۶ نیروی فرهنگی خراسان‌شمالی در آستانه بازنشستگی قرار گرفتند که ۸۵۰ نفر بازنشسته و ۸۰۰ نفر با رایزنی‌های صورت گرفته استمرار خدمت خوردند.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این ۶۷۰ نفر از متعهدین خدمت، ۱۰۴ معلمان طرح امین، ۶۴ معلم طرح نهضتی ایثارگر، ۷۸ سرباز طلبه و ۵۷ سرباز معلم در مجموع یک هزار و ۳۱۸ همکار جدید وارد آموزش و پرورش استان خواهند شد که علی رغم کمبود نیروی معلم در استان در مهرماه هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

اکبری با بیان اینکه ۴۴۸ معلم تقاضای نقل و انتقال برون استانی داشتند که از این تعداد ۲۲۸ نفر موافقت شده است، بیان داشت: همچنین در مجموع یک هزار و ۳۰۰ نیروی فرهنگی خراسان‌شمالی در دو مرحله عادی و اضطرار تقاضای نقل و انتقال داشتند که در مجموع با نقل و انتقال۵۰۰ نفر در استان موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که اغلب جابجایی‌ها در شهرستان راز و جرگلان بوده که به دلیل مرزی بودن، سختی مسیر تردد و عدم بومی گزینی در گذشته ماندگاری معلم در این شهرستان پایین است که تدابیر لازم در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان‌شمالی ۱۹۴ مدرسه دو نوبته داریم، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته استان طی سه سال از محل سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد.

اکبری اضافه کرد: در حوزه سنجش نوآموزان ورود به پایه اول پیش بینی ثبت نام ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که تاکنون ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر سنجش شدند که ۹۸۵ نفر باقی مانده‌اند که نوبت دهی آنها صورت گرفته و تا پایان شهریور ماه سنجش به اتمام خواهد رسید.