فوت بیمار مبتلا به وبا در تربت جام

فرماندار تربت جام از شیوع وبا در این شهرستان خبر داد و گفت : تا کنون یک بیمار مبتلا به وبا در این شهرستان فوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام اعلام داشت : ضمن هشدار به مردم در رعایت شیوه های بهداشتی برای مقابله با بیماری وبا، اظهار کرد: متاسفانه یک نفر مبتلا به بیماری وبا در تربت جام فوت شده است که در این خصوص فرد دیگری با علائم مثبت و تعدادی هم دارای علائم درگیری به این بیماری در شهرستان شناسایی شدند.

وی بیان کرد: مهمترین موضوع مقابله و پیشگیری در مورد این بیماری، رعایت بهداشت فردی است، همه مردم به ویژه کاروان ها و زائران پیاده علی ابن علی موسی الرضا (ع) نهایت دقت در رعایت بهداشت فردی، نوشیدن آب سالم و غذای سالم و شستن دست ها و ضد عفونی سرویس های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه بیماری وبا ۱۴ روز ادامه دارد، بر ضرورت تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای کاروان‌ها و عدم استفاده از سبزیجات مشکل دار و غذاهای فست فود تاکید کرد.

جمشیدی با اشاره به بازگشایی مراکز آموزش عمومی و عالی و ایجاد تجمعات در روزهای پایانی ماه صفر یادآورشد: داروهای لازم به منطقه ارسال شده است و درحال غربالگری هستیم و احتمال شیوع آلودگی وجود دارد و از طرفی تمهیدات لازم برای مهار بیماری وبا در شهرستان پیش بینی و ادامه دارد.

وی تاکید کرد: راه انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با نقاط آلوده از جمله سرویس بهداشتی و آب و سبزیجات آلوده امکان پذیراست و ضروری است مردم نکات بهداشت فردی و اجتماعی را کاملا رعایت کنند تا از این مرحله به سلامتی عبور کنیم