ایجاد 4 هزار فرصت شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی : سهمیه خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ را ایجاد ۸ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون قریب به ۴ هزار فرصت شغلی معادل ۴۸ درصد در خراسان جنوبی ایجاد شده است. 

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی طی گفتگویی اظهار داشت: با توجه به عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 1400 و همچنین اعتماد مجلس و برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال 1401 در کل کشور، 500 هزار فرصت شغلی به کمیته امداد واگذار شد.

وی افزود: در این راستا در سال 1401 مجوزی به کمیته امداد داده شد تا علاوه بر این که همه ساله برای مددجویان خود اشتغال ایجاد کرده است در سال جاری تا دهک 5 جامعه اشتغال ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی سهمیه خراسان جنوبی در سال 1401 را ایجاد 8 هزار و 192 فرصت شغلی عنوان و بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ایجاد این فرصت‌های شغلی 472 میلیارد تومان است.

عرب تصریح کرد: از این میزان تاکنون 446 میلیون تومان ابلاغ شده است و 30 میلیون تومان که مربوط به یکی از بانک‌های عامل است هنوز به شعب این بانک ابلاغ نشده است و انشالله تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 52 درصد این اعتبار، معادل 234 میلیارد تومان جذب شده است، خاطرنشان کرد: همچنین از 472 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده 410 میلیارد تومان مربوط تبصره 16 است که در راستای فرصت‌های شغلی ابلاغ شده است و مابقی مربوط به صندوق امداد ولایت کمیته امداد و برای زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا از ابتدای امسال از 8 هزار و 192 فرصت شغلی ابلاغ شده تاکنون قریب به 4 هزار فرصت شغلی معادل 48 درصد در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

عرب اظهار داشت: این میزان با توجه به گذشت 8 ماه از سال به تناسب بسیار کم است، تاکنون رایزنی زیادی با بانک‌های عاملی که اعتبارات دولتی به آنان ابلاغ شده صورت گرفته است تا بانک‌ها راهکاری برای پرداخت تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه بیش از 120 درصد سهمیه خود را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم، اما چون بانک‌ها منابع ندارند تسهیلات را پرداخت نکرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر این فرصت‌های شغلی ایجاد نشود، تبعاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: تاکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته تا استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که استان صنعتی نیست و آورده در بانک‌ها پایین است، خاص دیده شوند.