بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستان خوسف

فرخنده : جشنواره شعر دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در مرکز استان برگزار می شود .

در حاشیه بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و سالروز وفات استاد شهریار مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در طی گفتگویی به خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان  گفت :در راستای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی که در تقویم ملی ما ثبت شده ، برنامه بزرگداشتی رو امسال توفیق شد در جوار بارگاه شاعر گرانقدر استان خراسان جنوبی ابن حسام خوسفی داشته باشیم .

وی افزود : برنامه‌ریزی که انجام‌ شده بود و تدابیری که اتخاذ شده از هر شهرستان یک نماینده از جامعه شاعران در این مراسم  استانی حضور پیدا کردند و مناسبت‌هایی که پیش رو بود و اشعاری که آماده کرده بودند در جمع شاعران قرائت شعر را داشته‌اند .

فرخنده افزود : برنامه ما این است که ان‌شاءالله در راستای تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگ و ارشاد ظرفیت‌هایی که در شهرستان هست که در هر شهرستان فراخوان ظرفیتی که دارد ، برنامه‌های متعددی را بتوانیم در شهرستان به میزبانی شهرستان‌ها برگزار کنیم .

وی در راستای شعر و ادب فارسی گفت : یکی از ظرفیت‌هایی که در شهرستان خوسف وجود دارد ، ظرفیت غنی شعر و ادب فارسی ابن‌حسام خوسفی هست در برخی شهرستان دیگر هم ظرفیت‌های دیگری که دارند ، برنامه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای را به میزبانی همان شهرستان دیگر برگزار خواهیم کرد .

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برنامه های پیش رو داشت و گفت : شب شعر وحدت را در هفته وحدت در شهرستان نهبندان خواهیم داشت و همچنین جشنواره شعر دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس در مرکز استان خواهیم داشت که فراخوانش انجام‌شده و اختتامیه این جشواره با همکاری اداره‌کل حفظ آثار استان خراسان جنوبی خواهیم داشت .

در خاتمه افزود : در دهه فجر برنامه‌ریزی کردیم شب شعر فجر انقلاب را داشته باشیم و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در استان خراسان جنوبی هست بتوانیم جایگاه رفیع شعر و ادب فارسی که پیشینه و قدمت بسیار غنی‌  در استان خراسان جنوبی دارد بتوانیم این مسیر رو ادامه بدهیم و مخصوصاً در تربیت نسل‌های جدید در حوزه شعر و ادب فارسی بتوانیم گام‌های مؤثرتری را برداریم .


کد خبرنگار : 100