۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده در خراسان جنوبی نیازمند ایمن‌سازی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: مقرر شده است با اولویت‌بندی، ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده استان در سه گروه تقسیم و با شروع حداقل ۱۰ مدرسه به تدریج مدارس فاقد دیوار در کنار جاده‌ها را ایمن‌سازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری باتاب خراسان ،سیدعلیرضا موسوی‌نژاد ظهر پنچشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس در شورای آموزش و پرورش استان تصمیم گرفته شد با کمک خیران و اخذ اعتبارات ملی و استانی به وضعیت مدارس حاشیه جاده‌ها رسیدگی شود.

وی درباره رفع محرومیت‌زدایی از محل‌های کم برخوردار استان و شهرستان بیرجند تحت عنوان طرح 2020 نیز گفت: 54 منطقه استان شامل این طرح است که نیاز است با کمک سازمان مدیریت برنامه و بودجه در حوزه آموزشی، این مناطق رفع محرومیت شوند.

موسوی‌نژاد با اشاره به تامین سرویس مدارس برای گروه‌های خاص تحصیلی نیز گفت: سه گروه دانش‌آموزان معلول و استثنایی، دانش‌آموزان روستا محور و دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به دلیل مشکلات رفت و آمد، از سوی آموزش و پرورش سرویس‌دهی می‌شوند و تصمیم گرفته شد شهرداری بیرجند یک دستگاه مینی‌بوس از ابتدای مهر برای نقل و انتقال دانش‌آموزان استثنایی تا آماده شدن سرویس مخصوص، در بیرجند قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی درباره سوادآموزی اتباع و مهاجران خارجی نیز گفت: با استقرار یک نیروی مخصوص در آموزش و پرورش، بعد از کسب اطلاعات جامع از اتباع قرار است برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش اتباع خارجی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: برای شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آمادگی کامل داریم.

جواد قناعت بیان کرد: با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده مشکلی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد و آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را داریم.

وی عنوان کرد: از حدود یک و نیم ماه قبل جلسات متعددی برای انجام هماهنگی‌های لازم به منظور بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار و با هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها و وجود فضای مثبت در این خصوص ، خوابگاه‌های مورد نیاز برای دانشجویان تأمین شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فضای بسیار مثبتی در شورای آموزش و پرورش استان وجود دارد.

قناعت با اشاره به وجود 125 مدرسه بدون حصاری که در سطح استان در حاشیه جاده‌ها واقع شده، گفت: حصارکشی مدارس دارای خطر شدید در این خصوص باید در اولویت قرار گیرند تا در چند سال مشکل آنها برطرف شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید پیگیری‌های لازم را برای اجرای طرح تحول 2020 با استفاده از اعتبارات ملی انجام دهد و از منابع مالی وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بهره گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان باید گزارشی جامع از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اجرای طرح تحول 2020 ارائه شود.

قناعت تصریح کرد: اداره کل اتباع خراسان جنوبی هم باید اطلاعات لازم را برای اجرای طرح سوادآموزی اتباع، در اختیار حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان قرار دهد.