دستگیری ۵۶۸ متهم به سرقت در عملیات اقتدار پلیس مشهد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از اجرای عملیات گسترده اقتدار ۴ و دستگیری ۵۶۸ متهم به سرقت و ۲۰ نفر ازاراذل و اوباش در مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سردار محمد کاظم تقوی ظهر امروز در حاشیه طرح اقتدار4 فراجا، در راستای مبارزه با جرایم خشن در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این عملیات گسترده همزمان با نیمه شهریورماه و با توجه به افزایش میل سفر زائران به مشهد در 48 ساعت گذشته اجرا و مناطق از قبل شناسایی شده مورد پاک سازی قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی فرماندهی انتظامی مشهد در این پاتک ضربتی 9 قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و 8 متهم را در این زمینه به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در اجرای این عملیات غافلگیرانه 568 متهم به سرقت های خیابانی دستگیر و 31 دستگاه خودرو ، 20 دستگاه موتورسیکلت و مقادیر زیادی وسایل و اموال سرقتی نیز کشف شده است.

وی عنوان کرد: در این عملیات 20 تن از اراذل و اوباش خیابانی و 18 عامل توزیع موادمخدر دستگیر و با جمع آوری 68 معتاد متجاهر بیش از 18 کیلو موادافیونی کشف شد.

سردار تقوی گفت: طرح های اقتدار در مشهد ادامه داشته و سازماندهی تیم های ویژه مقابله با جرایم خشن با اهتمام جدی در دستور کار پلیس خراسان رضوی قرار دارد.

سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد نیز اظهارداشت:با توجه به تلاش شبانه روزی، پلیس مشهد در 48 ساعت گذشته توانست 780 محل شامل پاتوق‌ها، محل‌های تجمع سارقان، انبار اموال مسروقه و همچنین محل هایی که در برخی گزارش‌های مردمی معرفی شده بود را تحت نظر بگیرد و 568 سارق را که 30 درصد آنها دارای پرونده سرقت و سابقه دار هستند را دستگیر کند.

وی افزود:سارق اولی‌ها 40 درصد دستگیر شدگان را تشکیل می‌دهند که این افراد، به لحاظ اقتصادی و شغلی دچار ورشکستگی شده اند به عنوان نمونه سارقی دستگیر شده است که در گذشته، قصابی داشته است و بعد از رها کردن شغل گذشته خود، به سرقت اموال بیت المال و شخصی روی آورده بود که دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد:از 8نفر، 9 قبضه سلاح گرم غیر مجاز همراه با 158 عدد مهمات غیر مجاز کشف شد و 20 نفر از اراذل و اوباش، 68 معتاد متجاهر و 18 توزیع کننده مواد مخدر هم دستگیر شدند که از آنها 18 کیلو و 865 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.