تأمین معلم در مقطع ابتدایی در دستور کار دولت است

استاندار خراسان جنوبی از اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای رفع کمبود معلم در مقطع ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، استاندار خراسان جنوبی، در جلسه دیدار اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیانتأمین معلم در مقطع ابتدایی در دستور کار دولت است استان گفت: از مشکلات بسیار جدی آموزش و پرورش، کمبود معلم در مقطع ابتدایی است که با اهتمام و برنامه ریزی دولت سیزدهم در حال رفع شدن است.

قناعت افزود: با برنامه ریزی‌های منسجمی که صورت گرفته، مشکل ضعف نیرو برای ۶ ساله اول تحصیل حل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در مدیریت امور، باید از سطحی نگری بپرهیزیم، رفع مشکلات زیرساختی و خوابگاه‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را برای شروع سال تحصیلی ضروری دانست.
استاندار با اشاره به ساختمان در دست احداث دانشگاه فرهنگیان استان گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تسریع در روند اجرای این طرح از محل منابع ملی، متمم سفر و یا مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پیگیری می‌شود.
قناعت افزود: با توجه به شرایط خاص جذب دانشجو معلم در کشور و ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای تحقق این برنامه، طبق مصوبه هیئت امنا، دانشگاه فرهنگیان از پرداخت عوارض و هزینه‌های صدور پروانه معاف است.

وی گفت: شهرداری همان گونه که با خیران مدرسه ساز در بحث معافیت از هزینه‌های پروانه همراهی کرده، در این زمینه نیز مساعدت‌های لازم را انجام دهد.
استاندار خراسان جنوبی در این جلسه سه ساعته در خصوص تأمین خوابگاه‌های مورد نیاز و استفاده از امکانات شهرستان‌های با شرایط لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت موقت تدابیر لازم را اتخاذ کرد.
حجت الاسلام اکبری مطلق رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه به دلیل کمبود معلم در سراسر کشور ظرفیت جذب این دانشگاه ۲ برابر شده است، گفت: در مهر امسال ۸۰۰ دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۲ هزار و ۵۱۱ نفر افزایش می‌یابد.

وی افزود: به این ترتیب به ظرفیت مرکز بنت الهدی صدر شهرستان فردوس ۲۷۰ دانشجو، پردیس امام سجاد ۱۷۰ دانشجو و پردیس شهید باهنر نیز بیش از ۴۰۰ دانشجو معلم افزوده می‌شود.
حجت الاسلام اکبری مطلق همچنین با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان خوابگاهی به هزار و ۳۹۲ نفر می‌رسد، گفت: هم اکنون با کمبود فضای خوابگاهی برای اسکان دانشجویان مواجه هستیم، که با رایزنی‌های انجام شده قرار است از ظرفیت فضا‌های آموزشی شهرستان قاینات (به صورت موقت)، فضا‌های آموزشی و ورزشی اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه بیرجند (خوابگاه و فضای ورزشی) استفاده شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی همچنین گفت: در رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد اسلامی قرار شد این دانشگاه نیز ۴۰۰ تا ۴۵۰ تخت و ۳۰ کلاس آموزشی را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهد.


کد خبرنگار : 100