مشعل دوگانه کارخانه قند قهستان روشن شد

فرماندار درمیان از روشن شدن مشعل دوگانه کارخانه قند قهستان خبر داد و گفت: ۲۴ مهرماه شکر تولیدی این کارخانه در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان اظهار داشت: امروز مشعل کارخانه قند قهستان بصورت آزمایشی روشن شد و در خجسته سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت این قلب تپنده درمیان بعد از ۹ سال تعطیلی با حضور مقامات کشوری استانی به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در روز ۲۴ مهرماه محصول نهایی شکر تولیدی کارخانه قند قهستان بسته‌بندی و در بازار مصرف کشور و استان توزیع خواهد شد.

فرماندار درمیان تصریح کرد: پیگیری‌های مستنر و تلاش‌های بی وقفه هیئت مدیره کارخانه قند قهستان از سال ۹۴ امروز به ثمر نشست و شاهد روشن شدن مشعل دوگانه یکی از اصلی ترین کوره‌ها در این واحد تولیدی باشیم.

فرجامی‌فرد با اشاره به آلمانی بودن مشعل اولیه کارخانه قند قهستان یادآور شد: مشعل فعلی دوگانه این کارخانه بصورت مهندسی معکوس توسط مهندسین ایرانی بومی‌ سازی و صفر تا صد آن در داخل ایران تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به شعار نامگذاری شده مقام معظم رهبری که همانا سال تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیان است، عمل شد و شاهد بهره برداری از یک محصول دانش‌بنیان در کارخانه قند قستان هستیم.

فرماندار درمیان با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ قند قهستان گفت: با راه‌اندازی این صنعت بومی و تولیدی قهستان از این پس شاهد پیشرفت منطقه خواهیم بود.

فرجامی‌فرد‌ با اشاره به فصلی بودن محصول چغندرقند ادامه داد: از این رو کارخانه قند قهستان می‌تواند چهار ماه در سال فعالیت داشته است که با هماهنگی‌های صورت گرفته تولید شکر نیز به مجوز این کارخانه اضافه شد.

وی متذکر شد: این صنعت تولیدی قهستان در مابقی سال روزانه ۱۰۰ تن شکر خام را تصفیه و بسته بندی فرآوری خواهد داست.

فرماندار درمیان اظهار داشت: کارخانه قند قهستان روزانه هزار تن چغندر را نیز تبدیل به شکر خواهد کرد.

فرجامی‌فرد‌ افزود: با اخذ مجوز تولید شکر به کارخانه قند قهستان در حقیقت معنای احیای دائمی کارخانه بوده و فعالیت آن از چرخه فصلی بودن خارج می‌شود و طی ١٠ ماه در سال فعالیت خواهد داشت